מידע על רפואה והלכה לאח בבית חולים
אשמח להצטרף לקבלת מידע אם קיימת של שו"ת וכו' אני אח בבית חולים שערי צדק ומעוניין להעמיק ידע בנושא רפואה והלכה תודה מראש
לכבוד הרב שלום
בני (כיום בן ארבע וחצי) נולד עם היפוספאדיאס קל, ועקב כך לא ניתן היה לערוך את הברית במועד. ביום שמיני נערכה הקזת דם בלבד.
לאחר שנה עבר הילד ניתוח ובמהלכו ביצע הרופא (שאינו שומר מצוות) את הברית.
רופא ילדים ירא שמיים שבדק את הילד לאחר מכן אמר כי הילד מהול (מבחינה רפואית).
במהלך הניתוח לא נכח מוהל.
האם הילד מהול לכל דבר ועניין או שיש צורך במעשה נוסף כלשהו?
בתודה מראש
מי שנולד מהול והוקז ממנו דם ברית דינו ככל בן ישראל מהול אחר.
לאור הבהרות שנמסרו בשיחה טלפונית יש צורך להשלים הדברים כדלהלן:
אם הרופא המנתח שביצע את כריתת העורלה החלקית, התכוון לבצע את החיתוך לשם מצוות מילה – לכל הדעות אין צורך בפעולה נוספת או בהטפת דם ברית אחר כך, גם אם הוא לא ברך את ברכות המילה .
לעומת זאת אם כוונת המנתח היתה לחתוך את העורלה אך ורק למטרות קוסמטיות – גם כאן להלכה אין צורך בהטפת דם ברית, אך יש מחמירים מעבר להלכה ומבצעים הטפה כזו.
ראה נשמת אברהם כרך ב' חלק יו"ד סי' רסד ס"ק ד.
ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.264.asp
אשמח להצטרף לקבלת מידע אם קיימת של שו"ת וכו' אני אח בבית חולים שערי צדק ומעוניין להעמיק ידע בנושא רפואה והלכה תודה מראש
בוקר טוב, שלום רב, הנני אשה מינקת לתינוק כבן חודש, הוא בעיקר אוכל חלב אם והנקה (שלושת רבעי מתזונתו), וכרבע נוסף מתזונתו מתבסס על תחליפי
אישה יהודיה לא יכולה ליצר ביציות. אם יעבירו לה (כ"פונדקאית") ביציות מאישה לא יהודיה שהופרו in vitro מזרע של גבר לא יהודי ואותה אישה יהודיה
שמי ס א, אני עובד על עבודה סמינריורית , העוסקת בנושא תרומת איברים ע"פ שיקול דעתם של הפוסקים בעניין.ומה הנחה אותם לפסוק כפי שפסקו. שוחחתי