ידוע שישנו איסור לבצע הפלה על פי היהדות, ברצוני לדעת האם לכל אורך ההריון הסיבה היא זהה או שמא, אם לדוגמא נערה מגלה שהיא בודאות בהריון ממש מספר ימים קצר לאחר המגע המיני, האם גם אז אסור לה להשתמש באמצעים שיגרמו לעצירת ההריון ואם כן מתוקף איזו סיבה (כלומר לא רק מתוקף איזה איסור) או אם אפשר פשוט לפרט מה האיסורים השונים להפלה והאם יש איסור שונה לתקופות שונות בהריון, חשוב לי לציין שאנני מתריס כנגד האיסור ואני מתענין מבחינת "דע מה שתשיב" כי נתקלתי בויכוח על הנושא הזה עם ידיד חילוני. תודה,
מומלץ שתעיין במקורות הבאים:
1. במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הפסקת הריון – היבטים משפטיים, מוסריים והלכתיים" שפורסם ברפואה ומשפט גליון 27 עמ' 84-90. ניתן לצפות במאמר דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/MISC/RUM1.asp
2. באנציקלופדיה הרפואית הלכתית של פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך "הפלה" עמ' 47-115, ובמקורות המצויינים שם.
מה הדין לגבי צורך גירות למי שנולד מביצית של נוכריה, פונדקאות אצל נוכריה – רווקה (לא הנשואה לבעל) ומזרע האב? מה הדין לגבי דין יחוד
שלום לכבוד הרב, ביום כיפור אהיה בשבוע ה32 להריוני(תחילת חודש שמיני). מכיוון שאני סובלת מאנמיה אני מטופלת בכדורי ברזל חזקים. ספירת הדם האחרונה שלי היתה
Harav Professor Halperin I have a theoretical question, which I thought you may be able to assist me with. If a man dies childless, his