הסרת שחלות לחולדה
אני סטודנטית לתואר שני במגמה לפסכיוביולוגיה באוניברסיטת ת"א. בשבוע הקרוב אני אמורה להבחן במעבדה. במסגרת המבחן אני אמורה לבצע ניתוח הסרת שחלות לחולדה. הבנתי שיש
שלום
בקשר לנסיעת יולדת לבי"ח בשבת.
האם עדיף לנסוע ברכב פרטי או להזמין אמבולנס טלפונית? (אינני יודעת אם נהג האמבולנס בהכרח יהיה גוי)
האם במידה והבעל בבית כנסת כאשר עלי לצאת לבי"ח הוא יוכל לנסוע אחרי ברכב?
תשובה לשאלה הראשונה: אין עדיפות ויש לפעול לפי בחירתה של היולדת.
תשובה לשאלה השניה: הבעל, כשאינו יכול להצטרף לרכב המוביל את האשה לחדר לידה, רשאי לנסוע ברכב עם נהג גוי לבית החולים.
אם לא ניתן להשיג נהג גוי, אזי אם נסע בן משפחה עם היולדת ונמצא איתה בבית החולים, אזי אסור לבעל לחלל את השבת כדי להצטרף.
לעומת זאת אם היולדת נמצאת בבית החולים לבדה, בלא קרוב או מודע, אזי מותר לבעל לנסוע ברכבו בשבת רק אם באמת לא ניתן להשיג נהג גוי.
אני סטודנטית לתואר שני במגמה לפסכיוביולוגיה באוניברסיטת ת"א. בשבוע הקרוב אני אמורה להבחן במעבדה. במסגרת המבחן אני אמורה לבצע ניתוח הסרת שחלות לחולדה. הבנתי שיש
שלום רב, במידה ונדרש לבצע בדיקת MRI דחופה כחלק מתהליך איתור גרורות לחולה. התור הקרוב ביותר הינו בשבת הקרובה. כיצד ובאילו תנאים ניתן לבצע? תודה
שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת ומחיה.
שהיתי אצל רופא שיניים ותוך כדי שיחה סיפר לי על חומר שעוצר את זרימת הדם (מחוץ לגוף כמובן) ושאלני האם מותר מבחינה הלכתית שהרי החומר