אינני בטוחה שזה נקרא תחום הרפואה, אך זה הכי מתקרב.. שאלתי היא לגבי ההלכה שבקיצוש"ע מקור חיים שאומרת שאסור להתפלל כאשר איננו נקיים. מה לגבי אישה שהיא בימי נידתה וגם בימים הסמוכים לכך שמשתמשת באמצעים הנצרכים לספיגת הדם וכו.. הרי איננה יכולה כל רגע לבדוק את מצבה ולדאוג לכך שלבניה יהיו נקיים לגמרי תמיד? (או שאולי כן?!) אישית אני מרגישה שאני חוטאת כאשר אני מזכירה את שם ד' בברכה ותפילה ואינני לגמרי נקייה באותו הרגע (ובאמת זהו מצב לא אפשרי- הנקיון התמידי!) אשמח לדעת את ההלכה הנוגעת לכך ואף את המקורות (באם ישנן). תודה מראש!
אישה גם בימי נידתה מותרת להתפלל ולברך והדימום איננו מוגדר כהפרשה לא נקיה.
ראשית, תודה רבה על התשובה. שאלתי התעוררה כאשר נתבקשנו במהלך הריון לקחת כדורי ברזל מהסוג הרשום מטה. כשהעליתי את נושא כשרות התרופה לרופא המטפל הוא
למדתי שיש חציצה של טבעת אירוסין (זהב עם יהלום) בנטילת ידיים ושאפשר להשאיר את הטבעת נישואין(שהיא רק מזהב) בנטילת ידיים אם אני עוסקת בכל המלאכות
בקשר לעצה טובה בעניין המדבקה. כמובן, אם היא תוריד אותה, היא תרצה אמצעי חליפי, אך ממה שאני יודע, אין דבר חליפי שניתן להמליץ עליו שלא