בדיקת העד – מאפיינים פיזיולוגיים והלכתיים
שלום רב 1. האם ישנם נתונים של סקר או מעקב כלשהו בשאלה האם נשים יכולות ורגילות להגיע עד לצוואר הרחם בעת בדיקת עד? בספרי הפוסקים
אינני בטוחה שזה נקרא תחום הרפואה, אך זה הכי מתקרב.. שאלתי היא לגבי ההלכה שבקיצוש"ע מקור חיים שאומרת שאסור להתפלל כאשר איננו נקיים. מה לגבי אישה שהיא בימי נידתה וגם בימים הסמוכים לכך שמשתמשת באמצעים הנצרכים לספיגת הדם וכו.. הרי איננה יכולה כל רגע לבדוק את מצבה ולדאוג לכך שלבניה יהיו נקיים לגמרי תמיד? (או שאולי כן?!) אישית אני מרגישה שאני חוטאת כאשר אני מזכירה את שם ד' בברכה ותפילה ואינני לגמרי נקייה באותו הרגע (ובאמת זהו מצב לא אפשרי- הנקיון התמידי!) אשמח לדעת את ההלכה הנוגעת לכך ואף את המקורות (באם ישנן). תודה מראש!
אישה גם בימי נידתה מותרת להתפלל ולברך והדימום איננו מוגדר כהפרשה לא נקיה.
שלום רב 1. האם ישנם נתונים של סקר או מעקב כלשהו בשאלה האם נשים יכולות ורגילות להגיע עד לצוואר הרחם בעת בדיקת עד? בספרי הפוסקים
לא לפרסום לרב שלום! ב"ה ילדתי לפני כחודשיים וחצי. בחודש וחצי האחרונים אני לוקחת גלולות מסוג סרזט מהסוג שמתאים גם לזמן הנקה. כשאפסיק להניק אני
Rabbi Dr. Halperin, I wanted to ask a question. A women that has family history of Breast cancer and is a carrier of BRCA1 is
לרב שלום וברכה, אני נמצאת בהריון בשבוע 11 ב"ה לאחר תקופה של כשנה ושמונה חודשים של אי פוריות , ההריון הצליח בע"זה לאחר טיפול הורמונלי