ברכת הגומל לאסיר שנתבררה חפותו
בס"ד ערב ראש חודש אדר א' תשע"א לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א אחדשה"ט שאלתי היא, האם לפי מנהג עדות המזרח ואשכנז אפשר לומר לאדם ש'נעצר' ונטלה
התשובה לשתי השאלות ששאלת היא שכבודו חייב לאכול כזית מצה ותו לא. את הכזית מצה תפורר ותשתה מים אחריו. תברך גם המוציא וגם על אכילת מצה. אך כיון שכבודו יאכל רק כזית אחת תאכל אותו רק אחרי הסעודה כאפיקומן, דהיינו, אחרי הסעודה תיטול ידיך בלי ברכת על נטילת ידים (כיון שכבודו יאכל רק כזית), אחרי כן המוציא ועל אכילת מצה ותוכל את המצה המפורר בהסיבה עם כוס מים, ואחרי כן ברכת המזון. לא שמעתי שיש איזשהו סיבה לחשוש מחסימת הסוטמא באכילת מצה. בברכת רפואה שלמה וחג כשר ושמח
לכבוד הרב שליט"א
התעורר אצלי כמה שאלות הלכתיות בענין הסטומה היינו שמניחים על המעיים שיצא דרכו הצואה אחרי ניתוחי של סתימת המעיים (ileostomy).
א.
אתחיל בדין מצה אחר שהרופאים חוששים שהמצה יכול לגרום לסתימת פתח הסתומה, וא"כ האם מחוייב אני לאכול כזית ראשון בליל פסח אחר שהוא דאורייתא, או האם ידוע בבירור שכזית אחד יכול לגרום לסתימת פתח היציאה. או אפשר שיש עצה של שתיית מים הרבה ולא כל הטבעים שוים בזה.
ב.
בס"ד ערב ראש חודש אדר א' תשע"א לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א אחדשה"ט שאלתי היא, האם לפי מנהג עדות המזרח ואשכנז אפשר לומר לאדם ש'נעצר' ונטלה
בס"ד כבוד הרב לפני כשבוע התיעצתי עמך טלפונית בעניין ניתוח טורשון, והפסק ההלכתי. הצעת להתקשר עמכם באמצעות האינטרנט כדי לקבל מקורות ושו"תים בעניין. כן הצעתם
ב"הלכבוד שאלות ותשובות – מכון שלזינגר.ברצוני לברר הודות אישה שיש לה בעיה הקשורה זמן ביוץ. הביוץ של האישה מוקדם יותר מהרגיל כך שנוצר מצב שהביוץ