כניסה להריון מזרע במים
הגמרא בחגיגה שואלת האם נערה בתולה שנכנסה להריון מותרת לכהן גדול, וממשיכה בשאלה האם יש לחשוש לדעת שמואל שאומר שאפשר להכניס מישהי להריון בלי להוריד
שלום לרב !!!
ברצוני לשאול
1. האם מותר לבעל לסייע לאשתו בלידה לאחר שנראה דם?
האם בשעה שהאשה נמצאת במצוקה, וזקוקה לכל עזרה אפשרית שפעמים רק הבעל יכול לתת, אז אסור לו לסייע בעדה במגע, מסא'ז ותמיכה?
2. מה טעם האיסור?
3. האם מותר לבעל להיות נוכח בחדר הלידה בכל בשלבים?
4. מה מותר לו לראות?
5. האם מותר לו לחתוך את חבל הטבור , שהרי זה החבל של התינוק?
רב תודות לרב, אנא ענה במהרה כי הלידה בפתח…
1. ככלל, ברגע שהאשה הגיעה לפתיחה גמורה או שנראה דם, דין האישה כדין נדה.
לכן, במצב כזה אסור מגע גופני עם הבעל, ומשום כך פרט למצבים אותם ניתן להגדיר כפיקוח נפש, אסור לו לבצע מסג' או תמיכה גופנית באשתו.
2. השאלה לא ברורה. אם כוונתך מה הטעם איסור נידה בכלל או דווקא מה הטעם שיולדת דינה כנדה?
3. נוכחות הבעל בחדר הלידה תלויה במחלוקת הפוסקים. המקילים מתירים רק אם קיימת הערכה מבוססת שהנוכחות תקל על האשה במהלך הלידה.
ראו את מאמריו של הרב יהודה הרצל הנקין: "נוכחות הבעל בחדר לידה" ספר אסיא ב', עמ' 117-125, ובספר אסיא ו' עמ' 68. וכן מאמרו של הרב משה הלברשטם, באותו השם, שהתפרסם בספר אסיא ב' עמ' 126.
4. אסור לבעל לראות את מקום הלידה.
ולכתחילה עליו להשתדל שלא לראות שום אזור הרגיל להיות מכוסה.
5. אין איסור בחיתוך חבל הטבור. אך אני לא בטוח שכדאי להמליץ על טקס חיתוך הטבור עם הבעל.
הגמרא בחגיגה שואלת האם נערה בתולה שנכנסה להריון מותרת לכהן גדול, וממשיכה בשאלה האם יש לחשוש לדעת שמואל שאומר שאפשר להכניס מישהי להריון בלי להוריד
זה כמה שנים שמתפרסמים בעיתונות מאמר של ד"ר קליינמן, שלחולה סכרת חייב להשתמש בזריקות "לנטוס" ולמרות שקופ"ח לא מאשרת זאת, חייב לקנות אותם מכספו בכדי
רציתי לדעת מהן העמדות של ההלכה והרפואה לגבי בחירת מין העובר.
האם ניתן לקבוע באופן וודאי את מין העובר לפני יום הארבעים? באם כן כיצד תוסבר הגמרא שאומרת שעד 40 יום ניתן להתפלל על מין הוולד,אך