עבודת מילדת, נידה ושבת
לכבוד הרב. אני עובדת כמיילדת בבית חולים ואני נתקלת בבעיה הלכתית של שמירת נידה מידי יום ביומו: א.האם מותר לי להנחות את הבעל כיצד עליו
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
טיפול פליאטיבי הוא טיפול מקל.
אם הכוונה לתת טיפול מקל, מונע כאבים, מבלי לקצר חיים – אין בכך שום בעיה.
אם הכוונה לקצר חיים, והביטוי "טיפול פליאטיבי" הוא שם קוד לרצח, אזי כמובן שהדבר אסור לחלוטין.
[אמנם יש מצבים שבהם ניתן להימנע מטיפול מאריך חיים, אם מתמלאים התנאים הקבועים בחוק החולה הנוטה למות. כדי ללמוד את הפרטים הנוגעים לך עלייך לעבור על חוק החולה הנוטה למות, ועל דפי ההסבר לחוק הנמצאים באתר משרד הבריאות]
לכבוד הרב. אני עובדת כמיילדת בבית חולים ואני נתקלת בבעיה הלכתית של שמירת נידה מידי יום ביומו: א.האם מותר לי להנחות את הבעל כיצד עליו
התקנתי לפני 3 שבועות התקן מירנה במהלך נתקופה היו לי כאבים חזקים (זהים לצירי לידה) הלכתי אתמול לרופאת נשים לבדיקה בבדיקה שנעשתה נמצא שההתקן נפל
יש לי בת בת 3 וחצי חודשים. יונקת בהנקה מלאה. האם אני חייבת בצום? תודה
Thank you very much for your reply to my inquiries about IVF. I am very keen on reading what the Lubavitcher Rebbe has to say