דיני מיתה- יחס למת
אני מתנדבת נוער במד"א מגדל העמק והיו לי מס' החייאות בהם האדם נפטר.. אני לא ממש יודעת הלכות לגבי אדם שנפטר ואיך מתנהגים איתו ולאחר
האם יש צורך בפדיון הבן במקרה של לידת מכשירים (מלקחייםואקום)? אשמח לשמוע על הסברות העומדות מאחורי העניין.
בכור זכר שנולד לאשה ישראלית מבעל ישראל, חייב להיפדות, בתנאי שהלידה היתה דרך הלדן (וגינה) ולא דרך הדופן (חתך קיסרי), "פטר רחם" בלשון התורה.
בלידת ווקום אין כל בעיה כי התינוק עובר דרך חלל הלדן ודפנותיו ללא חציצה.
לגבי לידת ווקום התעוררה שאלה, שמא החציצה ביו ראשו של הילוד לבין דפנות הלידן מוציאות אותו מכלל "פטר רחם".
סיכם את הדברים בספר נשמת אברהם, כרך ב' חלק יורה דעה סי' שה סק' ה.
"
לידת מלקחיים. ואם נולד באמצעות מלקחיים, כותב השו"ת חלקת יואב 50 שאין לפדות אותו, דהמכשירים חצצו בין הרחם להולד. ובשו"ת חלקת יעקב 51 פוסק שיפדו בלא ברכה. ועל אף שהאבני נזר כתב לפדותו 52, חזר בו אה"כ וכתב לפדותו בלא ברכה 53 אך למעשה היום כשמוציאים את התינוק במלקחיים, אין כל חציצה ע"י המכשיר בין ראש התינוק ובין הרחם או אפילו בינו לבין צואר הרחם, אלא בין ראש התינוק ובין הנרתיק, וממילא חייב בפדיון. וכ"כ השו"ת צפנת פענח 54, המהר"ש ענגיל 55 והלבושי מרדכי 56. וכן פסקו השרידי אש 57, הדובב מישרים 58, הזוכר הברית 59 והשו"ת קנה בושם 60. ועיין גם בשו"ת אג"מ 61.
50) סי' כו.
51) ח"א סי' מא.
52) יו"ד סי' שצא ו-שצג.
53) שם סי' שצד.
54) סי' ז.
55) ח"ו סי' ט.
56) ח"ב יו"ד סי' קל.
57) ח"ב סי' קיד.
58) ח"ב סי' לב.
59) סי' כח ס"ק ה.
60) סי' קיז.
61) יו"ד ח"ג סי' צו ס"ק ז.
"
אני מתנדבת נוער במד"א מגדל העמק והיו לי מס' החייאות בהם האדם נפטר.. אני לא ממש יודעת הלכות לגבי אדם שנפטר ואיך מתנהגים איתו ולאחר
שלום רב! אני סובלת מורידים ברגליים והבנתי שנטילת גלולות למניעת הריון פוגעות בורידים. (קיבלתי היתר מרב למניעת הריון). מהתקן יש לי ממש דחיה, ואני ממש
שלום רב, שאלתי לגבי טיסות בזמני לילה לישראל ומישראל. נודע לי שיש בעיה בטיסות לילה. איני מבין את כל הבעיה אבל אמרו לי שמוסבר פה
בס"ד שלום וברכה! לפני כשבוע עברתי הפלה לאחר 6 חודשי אי פריון הדימום נמשך כ 10 ימים למרות שלאחר 6 ימים הצלחתי לעשות הפסק טהרה