מעמד של ילד מבחנה משתי ביציות
אם יהיה אפשרי בעתיד להוציא מאשה (א) גרעין ולהשים בביצית של אשה (ב) ולהשים את הביצית גרעין ברחם של אשה (ג) שתילוד את התינוק. ונגיד
שלום!
שאלתי היא:
מהו הדין בעניינה של אשה החשה בצירי לידה בשבת, האם חובה לפנותה לכל בית חולים שתחפוץ על אף שישנו מרכז רפואי שניתן להגיע אליו מבלי לחלל את השבת? ומהו הנימוק לקביעה זו?
תודה מראש
מותר להפנותה לכל בית חולים אותו היא מעדיפה (פרט להעדפה משיקולים כספיים).
ראה נשמת אברהם כרך ה' עמ' רל"א (סעיף קנ"ז ב'דיני החולה בשבת'):
" קנ"ז. מהרגע שהאשה מרגישה שהגיעה שעת הלידה, דהיינו שמרגישה צירי לידה סדירים, ואפילו אם ספק בדבר אם תלד עתה, מותר לטלפן לאמבולנס או למונית ולנסוע לבית החולים שנרשמה בו, ואפילו יש בית חולים אחר קרוב יותר (אם אמנם היא חוששת שבבית החולים הקרוב לא יקבלו אותה, או יהיו עיכובים בקבלתה, או אם, לפי דעתה, לא יתמסרו אליה שם כפי הצורך, או שבבית החולים שנרשמה בו נמצאים מומחים יותר. אבל אסור לעשות כן מטעמים כספיים גרידא.) וגם למלוה מותר לנסוע איתה.. "
אם יהיה אפשרי בעתיד להוציא מאשה (א) גרעין ולהשים בביצית של אשה (ב) ולהשים את הביצית גרעין ברחם של אשה (ג) שתילוד את התינוק. ונגיד
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, שלום וברכה. כידוע הגמרא אומרת שאישה חייבת לבדוק בחורים ובסדקים (נידה ה ע"א). מה פירוש "חורים וסדקים" כאן? מישהו הציע
בס"ד. אני שואל עבור אברך מהכולל: אשה שכבר סיימה לראות ימי וסתה (מחזור) ויש לך התקן תוך רחמי (טבעת). האם כשיש לה כתמים או כשמכניסה
Is there a jewish perspective on the debate surrounding the amputee sprinter Oscar Pistorius? What is Judaism's opinion on advantages in sports, ranging from steroids