ריבוי ספירת זרע
שלום וברכה אני צריך תרופה להרבות את תאי הזרע החיים, יש רק 10% תאי זרע חיים במקום כמה שצריך להיותהאם ידוע לכם על תרופות (עדיף טבעיות)
בנשמת אברהם כתב:
פליטת פקק הרחם (כפתור). שעות או ימים לפני התחלת תהליך הלידה נפלט "פקק הרחם" שבדרך כלל מעורב עם קצת דם. אם הוא כריר בלבד ואין בו דם לכאורה אין שאלה של פתיחת הקבר, אבל מה הדין אם הוא מוצק כגוש ואפילו אין בו דם? כותב השבט הלוי 18: פקק הרחם שיוצא לפני הלידה, יש לחוש עליו משום פתיחת הקבר, ויעשה שאילת חכם, עכ"ל. ואמר לי מו"ר הגרי"י נויבירט שליט"א שהיא טמאה אפילו אם לא היה דם בפקק. וכן אמר לי הגרי"ש אלישיב שליט"א שאם הפקק הוא כגוש היא טמאה אפילו ללא ראית דם משום פתיחת הקבר.
אך הרב בן שלמה באורות הטהרה טען שפקק הרחם זה הוא חיצוני ביחס לדמי לידה וביחס לפתיחת הקבר.
אמרתי זאת לכמה ת"ח וענו לי שחוששים שמא התערב מדמי הלידה, אבל הוסיפו שהם ישמחו לראות מידע רפואי בנושא.
תוכל להפנות אותי למידע רפואי שמברר, מהיכן הגוש או הדם שהאישה רואה בפליטת פקק הרחם?
כמו כן אשמח לדעת מה שמעת בנושא מפוסקי הדור? (הרב בן שלמה כותב שהרב אליהו התיר, אבל בהערות לד"ט השלם כתוב שהחמיר)
תודה רבה
א. טרם מצאתי חומר מקצועי שמיוחד לנושא ההלכתי של הפקק הרירי.
ב. כידוע יש מחלוקת בין ר' יהודה וחכמים אם יש פתיחת הקבר בלא דם או לא. לענ"ד המחלוקת קשורה בטיעון של הרב בן שלמה. לדעת חכמים, על אף שכל פתיחת קבר אמורה להיות כרוכה בדימום קל עקב מחיקת הצואר, דימום כזה כשלעצמו איננו אוסר, ולכן חכמים לא חוששים לו כשהדימום לא נמצא. (לשיטה זו, אם יש דימום אנו אוסרים מספק שמא מקורו בתוך הרחם)
לעומת זאת לדעת ר' יהודה, דימום זה נחשב כדימום אוסר על אף שמקורו בהתקצרות הצואר, שכן הוא מוגדר כחלק מהדימומים הקשורים בלידה (איתערותא דלידה בלשון החזון אי"ש).
מאחר והלכה כר' יהודה, לא ניתן להקל ביציאה ודאית של הפקק הרירי.
שלום וברכה אני צריך תרופה להרבות את תאי הזרע החיים, יש רק 10% תאי זרע חיים במקום כמה שצריך להיותהאם ידוע לכם על תרופות (עדיף טבעיות)
מספר השאלה: כותרת תוכן השאלה. אמי מעל גיל 80 חולת לב לוקחת תרופות. הרופא אסר עליה לצום בגלל התרופות. כיצד עליה לקחת אותם כשהיא צריכה
אני בת 28 נשואה שמונה שנים. ילדתי, ב"ה, שישה ילדים.אני בריאה, תודה לאל, אבל עיפתי מאוד מהריונות ולידות שבאו בזה אחר זה. אני מעונינת למנוע
שלום וברכה. אני משמש בקודש בקהילה קטנה ורחוקה. לפני תשעה באב פנה אלי יהודי בן כ45- החולה במחלה נוירולגית אוטו-אימונית שאלתו היתה האם לקחת את