הארכת חיים של תינוק הסובל ממומים קשים ביותר
האם במקרי קיצון של עובר פגוע בצורה קשה ומורכבת מאוד, יש היתר הלכתי לא להאריך את חייו של העובר ולמנוע ממנו טיפול בחדר לידה מיד
אני בן 29.
לפני 3.5 שנים חזרתי משבוע שטח בצבא, ובבוקר אשתי התעוררה ורואה שאני מפרכס. הרבה זמן מאז הייתי מטופל בTEGRETOL CR ואחרי שנתיים בהוראת רופא הפסקתי. הרופא המטפל שלי אז היה פרו' יורם פינקלשטיין משערי צדק, והוא אמר לי שהגורם העיקרי לפירכוסים זה עייפות וחוסר שתייה, ועל כן אסור לי לצום בכל הצומות לרבות יוה"כ. לגבי האם לשתות לשיעורים או רגיל, לא הוברר לי מספיק, כי הרושם שלי היה שהוא לא מספיק יודע מה זה שיעורים.
לפני כמה ימים אירע לי (כנראה, א"א לדעת בודאות כי אף אחד לא היה לידי אז, אבל לפי תיאור האירוע וההסטוריה שלי, השתכנעו הרופאים שזה מה שקרה) אירוע פירכוס נוסף, והתאשפזתי בשערי צדק. באותו זמן פרו' פינקלשטיין היה בחו"ל ועל כן הרופאה שראתה אותי היא פרו' איזבלה לובצקי, ודוקא היא טענה שאין שום סיכון בכך שאצום.
שאלתי היא מה לעשות למעשה בצומות הקלים וביום הכיפורים.
א. בצומות הקלים — אין לצום.
ב. לגבי ט' באב יש לדון אם עדיף בשיעורים. הדבר תלוי בטעם הוראת השיעורין בט' באב המובאת במ"ב (ביה"ל) לגבי מגיפת הכולרע.
האם הטעם שם הוא שמדובר בציבור ולא ביחידים, או שהטעם שם הוא כי מדובר במי שאיננו חולה, והאכילה נועדה למנוע את המחלה.
ג. לגבי יום הכיפורים.
אינני נוירולוג ולכן יש לדון כבמחלוקת רופאים.
לכן מן הראוי להורות לו לאכול ולשתות לשיעורין, בעיקר שתיה + אכילה מועטה
האם במקרי קיצון של עובר פגוע בצורה קשה ומורכבת מאוד, יש היתר הלכתי לא להאריך את חייו של העובר ולמנוע ממנו טיפול בחדר לידה מיד
בשנים האחרונות אני מרגישה רע בצום. כך היה בתשעה באב, ולא הצלחתי להשלים את הצום. אני סובלת ממיגרנה יש לי בצום כאב ראש נוראי, אני
שלום רב, מה דיני הטהרה שלאחר לידת בת? האם כפי שכתוב בתורה לאחר לידת בת האשה אסורה מעל שישים ימים? אשמח לדעת את ההבדל ההלכתי