צום תשעה באב
שלום לך, רציתי לשאול אותך לגבי צום תשעה באב שמי א' ד', בת 32, דתיה, אני אשכנזיה ובעלי מרוקאי, יש לנו שני ילדים קטנים בני
לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין,
ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר.
רציתי לשאול, האם יש משהו בכתובים מהרב אלישיב בנושא זה? האם ידוע על מה מסתמכת שיטתו?
בנוסף, האם ידוע מיהם אנשי הרפואה שאיתם נועץ הרב לפני שקבע את פסקו?
מצאתי התייחסות נרחבת לדעת הגרי"ש כאן: https://www.medethics.org.il/articles/NA2/NishmatAbraham.yd.339.asp בסעיף 3.
תודה רבה ,
ב
ראה נא במאמרי – גילוי דעת תורה בענין מיתת המוח; ספר אסיא י, עמ' 331-339 (2007), ספר קביעת רגע המוות, עמ' 265-273 (2007), ועיין היטב בהערה 9 שם.
המקור שציינת בנשמת אברהם הוא אחד המקורות החשובים, והמעיין בו יראה שלא כל מה שאומרים בשם הגרי"ש אלישיב באמת אמין אך עדין, גם עם העיון השקול בנשמת אברהם, מה שכתבתי בהערה 9 של מאמרי על גילויי הדעת — במקומו עומד.
בברכה
מרדכי הלפרין
שלום לך, רציתי לשאול אותך לגבי צום תשעה באב שמי א' ד', בת 32, דתיה, אני אשכנזיה ובעלי מרוקאי, יש לנו שני ילדים קטנים בני
שלום וברכה לפני 4 שנים עברתי ניתוח שבר קילה הניתוח כנראה הצליח אך מבחינה חיצונית האזור(השק) נשאר נפוח יש כאן 2 בעיות: 1.אסתטי 2.לא נוח
שלום רב, אני צריכה לעבור ניתוח להשתלת חניכיים בקרוב.הרופאה הסבירה לי שהחומר אותו משתילים לי עשוי מקולגן של אנשים מתים, נדמה לי שקוראים לחומר אלודר.