צום עם כאב ראש
שלום רב, לצערי הרב, התעוררתי בבוקרו של יום הכיפורים עם כאב ראש קל, שהלך והתעצם עקב חוסר שתיה ואכילה, עד כדי בחילה. ניסיתי לקחת כדור
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
א. ראו חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008) רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006).
ב. החוק כשלעצמו מתאים לדעת פוסקים דגולים כגון הרבנים הראשיים הגר"ע יוסף, הגר"א שפירא והגר"מ אליהו זצ"ל.
ג. יש דעות בין הפוסקטים הנוטים ימינה או שמאלה, אך באופן כללי החוק מבטא את הזרם המרכזי בפסיקה. ראה בספר רפואה מציאות והלכה (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב) סימן יג.
ד. חוק יסודות המשפט תש'מ – 1980, מפנה ליסודות הצדק והשלום שבמסורת ישראל מקרים בהם אין תשובה בחקיקה הקיימת. זה לא המצב בנדון שאלתך.
שלום רב, לצערי הרב, התעוררתי בבוקרו של יום הכיפורים עם כאב ראש קל, שהלך והתעצם עקב חוסר שתיה ואכילה, עד כדי בחילה. ניסיתי לקחת כדור
האם תוכל לישלוח דברים לאבא שלי לאיימיל שלו בבקשה כל מיני הלכות דיברי תורה אבא שלי אוהב את הדברים האלה אז האיימיל שלו הוא: תודה
כבוד הרבנים במכון, שלום. יש לי שאלה קשה ודחופה!!! בעלי ואני בעוונותינו נכשלנו בביאה אסורה. בזמן ספירת שבעה נקיים קיימנו יחסים. בעקבות כך ראיתי דם