נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

קיום יחסי אישות – המותר והנדרש במצוות עונה

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

4 בנובמבר 2011

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

בס"ד
לכל הרבנים שלום!
אני אברך ,נשוי חצי שנה .אין לי גישה לאינטרנט כלל אבל בגלל בעיות מסוימות וחיפוש תשובות אמרו לי שאולי תוכלו לעזור ולייעץ.
יש לי קצת סתירות ואי הבנה בנושאי אישות אשמח אם תענו לי בצורה הברורה ביותר כי תורה היא וללמוד אני צריך…
א.מתחילת הנישואין אישתי לא נהנת מקיום המצוה וכל זה דווקא בתנוחה הרגילה ,אבל כאשר היא מעלי היא מצליחה אפילו לגמור.שאלתי היא האם זה ראוי לקיים את המצווה בצורה כזו ,כמדומני כתוב בשו"ע שכל התנוחות בעיתיות לגבי סוג הולד שייצא (אשמח כמובן לקבל עצות)?
ב.אני בעל תשובה והייתי עם אשה בהיותי חילוני ,אני מרגיש בזמן המצוה תאווה לקיים תנוחות מסוימות ודברים אחרים שידועים לי מעברי והתנוחה הרגילה לא ממש מגרה אותי תמיד חוץ אולי מליל הטבילה ,אני לא יודע אם זה קשור לעבר החילוני שלי ,מה שכן, אני מרגיש צורך לכך .שאלתי היא מה גדרי "קדש עצמך במותר לך" לדו"ג, מה הדין במין אורלי,קיום המצוה בעמידה ,נגיעת האשה באיבר הזיכרי,האם הגבר האשה יכולים לעסות את איבר הגבר או הגבר לעסות את איבר האשה ע"מ ליצור תאווה(כמובן שלא להגיע לזרע לבטלה).אני שואל אע"פ שראיתי בשו"ע שתנוחות זה דבר בעייתי ליצירת הולד אבל ראיתי בשותי"ם שלכם שלהתחיל את המצוה בתנוחה לא רגילה זה בסדר והעיקר לסיים בתנוחה הרגילה?
ג.קראתי ב"ראשית חכמה" שיש ענין בשעת המצוה לחשוב בעליונים ובמידות טובות .מה פירוש הדברים(אם אפשר דו"ג) והאם זה לא סותר -שדברי תורה מורידים התאווה?
ד.לפעמים אחרי תשמיש ולפני(כגון בגירוי האיבר) יוצא ,מעט מאוד ,מן נוזל דביק שנראה כמו זרע האם זה מותר ,שמעתי שזה מי- זרע ועוד שמעתי שלפי האר"י ז"ל גם זה חשיב שז"ל?
ה.מה גדר עשיית המצוה במקלחת(בחושך,לא כשיש בית כסא)האם זה אסור או שיש להחמיר?
ו.מה גדר החומרה של עשיית המצוה ביום?
ז.האם יש תכשירים לא טבעיים להגברת התאווה והאם זה מומלץ?
ח.אשמח מאוד לקבל אם יש בכלל תקציר ,ברור לפרטים ,איך לקיים את המצווה בצורה המקובלת ביותר ע"פ התורה הקדושה ואו שזה פועל בצורה של כ"א ומדרגתו?
יישר כח גדול על העזרה שלכם ,ה' ישלם שכרכם .
תודה ,ומחילה על האריכות.

תשובה:

תשובה לשאלה א:
מותר כשהמטרה לסייע לאשה.

לשאלה ב:
אנא ראה מה שכתב הרב גבריאל טולדנו שליט"א, בשו"ת #5914 בנושא.

לשאלה ג:
ההנחיה בספר ראשית חכמה היא רק למי שהגיע בהנהגותיו ולימודו התורני לרמה גבוהה במיוחד.
כל עוד אדם לא הגיע לרמה כזו – וזה המצב אצל רוב האנשים – די אם יתכוון כוונות פשוטות כמו לקיים מצוות פו"ר, לקיים מצוות עונה כלפי אשתו, לשחרר את לחציו ההורמונליים כדי שלא יכשל במחשבות או מעשים אסורים וכדומה.

לשאלה ד:
כאן יש מחלוקת בין הראשונים, חכמי ההלכה לבין המקובלים. על פי הכללים שקבע הבית יוסף בהקדמתו, במצב כזה יש לנהוג לפי פסיקת ההלכה.

לשאלה ה:
כשבני הזוג מרגישים צורך בכך – אין איסור.

לשאלה ו:
האיסור הוא לקיים את המצווה באור. אם מדובר בחדר אפל וחשוך – אין איסור.

לשאלה ז:
יש לדון על כל תכשיר לפי הרכביו ותופעות הלוואי הכרוכות בשימוש בו.

שאלה ח:
התשובה חורגת ממסגרת זו, אך אתה יכול לפנות למכון פועה בטל' 02-6515050 לשם סיוע ותמיכה.

[print_link]

שאלות נוספות

הנקה כאמצעי מניעה

יש לי תינוק בן שנה וארבעה חודשים ותינוק בן שלושה חודשים. מכיוון שהרופא אמר לי שהנקה מלאה היא אמצעי בטוח למניעת הריון 99% לא לקחתי

קרא עוד »