מצות עבור חולה צליאק
בקהילתי יהודי שהוא חולה צליאק והרופא המטפל אמר לו להשתדל למעט ככל האפשר באכילת מצה עד המינימום הנדרש. (ואף לאכול דווקא מצה מדגנים אחרים ולא
האם מותר לעסוק ברפואות בשבת? אני מיחד את השאלה לכיוון של רפואה אנרגטית. שיאצו-הזרמת אנרגיה על ידי מגע ולחיצה. צ'י קונג-תנועות ונשימות שמלוות את התנועה האנרגטית. הלינג-הנעת אנרגיה ללא מגע עם המטופל (לפעמים גם ללא מפגש כלל). -הרב עובדיה כתב בסיפרו: שמותר ללכת בשבת כי אין זה ברור שהוא עושה זאת לצוך רפואה (אבל שלא יזיע). – אולי אפשר מכאן להתיר צ'י קונג? או אולי הילינג במקרה שהמטופל לא נמצא.
מותר לעסוק בשבת אך ורק ברפואה של מי שמוגדר כחולה, בין אם הוא חולה שיש בו סכנה ובין אם הוא חולה שאין בו סכנה. כאשר אם קיימת סכנה מותר גם לעבור על איסורי תורה, ואם הוא רק חולה שאין בו סכנה מותר לעבור על איסורים מדרבנן אך לא על איסורי תורה.
הגדרה זו איננה מוחלטת.
פרטים מהותיים נוספים מובאים בספר שמירת שבת כהלכתה בפרקים הרלוונטים הנוגעים לנושא.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין רפואה שמרנית לרפואה משלימה בתנאי שמדובר בטיפולים שכבר הוכחו כמועילים באופן אוביקטיבי.
עוד פרטים הלכתיים על רפואה משלימה באופן כללי ראה במאמריו של הרב שלמה אבינר:
1. רפואה משלימה, אסיא ט' עמ' 90 – 130. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091090.asp
2.רפואה משלימה מיסטית למחצה – רייקי והילינג, אסיא ע"ה – ע"ו עמ' 50 – 64. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.04.asp
בקהילתי יהודי שהוא חולה צליאק והרופא המטפל אמר לו להשתדל למעט ככל האפשר באכילת מצה עד המינימום הנדרש. (ואף לאכול דווקא מצה מדגנים אחרים ולא
שלום רב ביתי בת 11 חודשים. ניזונה מהנקה וגם מאוכל נוסף. היא אינה אוכלת תחליפי חלב וההנקה מהווה מרכיב חשוב בתזונתה. יש לי עוד ילד
שלום. 1. האם קבלת מנת דם מאדם זר, גורמת ויכולה לשנות במשהוא את התנהגות אצל האדם שמקבל את הדם? 2. אם התורם הוא גוי, האם
שלום,טופלתי אצל הומאופתית שהזמינה עבורי תרופה שנקראת medorrhinum 200ch 10gr. התרופה מגיעה בכדוריות שאותן צריך להמיס מתחת ללשון.האם היא כשרה?