קביעת מין העובר
ברצוני לברר מהי דעת ההלכה לגבי קביעת מין העובר שלא לצרכים רפואיים אלא רק לרווחת ההורים והאם יש הבדל באם יש כבר להורים ילד ממין
(סיפור שאינו אמיתי:) זוג הורים דתיים שאחרי 7 שנות נישואין ילדו את בתם הבכורה-ברכה.
כאשר גדלה בתם, בגיל שיכלה להוציא רשיון נהיגה, נהרגה הבת בתאונת דרכים.
לזוג היה קשה מאוד לחיות את אותם חיים מאחר והייתה בתם היחידה והאהובה.
הזוג שמע שיש אפשרות לשבט את בתם שנהרגה (נגיד…).
האם מותר לזוג במקרה זה לשבט את בתם המנוחה?
אם מדובר בשאלה מעשית, התשובה היום היא לא. אסור.
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:
1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא.
ברצוני לברר מהי דעת ההלכה לגבי קביעת מין העובר שלא לצרכים רפואיים אלא רק לרווחת ההורים והאם יש הבדל באם יש כבר להורים ילד ממין
שלום, לצורך כתיבת עבודה, אני מחפשת חומר על שו"תים שנכתבו על בעיות הלכתיות הקשורות ברפואת חולים בתקופת השואה. הודה מאוד לכל מי שיוכל לתת לי
בהמשך לשאלות בעניין נידה לאחר כריתת רחם, מה עושים אם יש כתמים חוזרים לאחר יחסי אישות, ובאופן לא סדיר כל כמה ימים, כנראה הדימום מושפע