(סיפור שאינו אמיתי:) זוג הורים דתיים שאחרי 7 שנות נישואין ילדו את בתם הבכורה-ברכה.
כאשר גדלה בתם, בגיל שיכלה להוציא רשיון נהיגה, נהרגה הבת בתאונת דרכים.
לזוג היה קשה מאוד לחיות את אותם חיים מאחר והייתה בתם היחידה והאהובה.
הזוג שמע שיש אפשרות לשבט את בתם שנהרגה (נגיד…).
האם מותר לזוג במקרה זה לשבט את בתם המנוחה?
אם מדובר בשאלה מעשית, התשובה היום היא לא. אסור.
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:
1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא.
1) האם מותר לתבוע הורים תביעה משפטית במקרה וההורים מחייבים לתרימת איברים (מתחת לגיל מצוות)? והאם מותר לעו״ד לשתף פעולה כנגד ההורים? 2) האם מותר
שאלתי היא לגבי השימוש במחשב בשבת. בבית החולים בו אני עובדת כל מערכת התיקים ממוחשבת, כך שהמעקב אחר החולים, מתן הפקודות וכו' הכל מבוצע בהוראת
שלום הרב מרדכי הי"ובמאמר שלבי לידה אצל הרמב"ם, (שאינו מופיע בספר החדש, וישנו ב"סדר נשים"), הרב מחדש שיש שלב טרום-לידה שבו לנוכחות ה"דולה", יש מספיק