נקיון בזמן התפילה
אינני בטוחה שזה נקרא תחום הרפואה, אך זה הכי מתקרב.. שאלתי היא לגבי ההלכה שבקיצוש"ע מקור חיים שאומרת שאסור להתפלל כאשר איננו נקיים. מה לגבי
אשתי כעת בהריון, ובדדיה מתחיל להיווצר חלב. צבעו כעת צהבהב, ובתנוחת שכיבה הוא מתחיל לנזול.
רציתי לדעת:
א. האם ע"פ ההלכה מותר לי לשתות חלב זה?
ב. האם מותר לי לינוק אותו על מנת שהוא לא יטפטף בשינה?
ג. האם רצוי הדבר מבחינה רפואית? הבהרה: שאלתי היא ספציפית על הנוזל הצהבהב (אולי קולוסטרום, אבל איני מתחייב שזה שמו). או במילים אחרות: האם גם בקולוסטרום גוזרים שמא יתחלף בבהמה טמאה?
לגבי חלב אם:
לשאלות א'-ב': חלב האשה טהור ומותר לאכילה.
מקור: תורת כהנים פרשת שמיני; מסכת כתובות ס,א, ועוד. אבל קיים איסור לינוק ישירות מדדי אשה אחרי גיל הגמילה.
לשאלה ג': אינני יודע.
לגבי קולוסטרום:
גזירת חז"ל לאסור לגדול לינוק מדדי האשה היא מהחשש שבעקבות היניקה מהאשה (שבשרה אסור באכילה) יתירו לינוק גם מבהמה טמאה (כתובות ס,א רש"י מהדו"ק, שטמ"ק שם ופסקי הרא"ש שם). טעם זה שייך גם בקולוסטרום, גם אם מדובר בקולוסטרום ראשוני שאיננו דומה לחלב. אמנם לשאלתך יש מקום בשאלת בישול חלב אישה עם בשר, שאסור מפני מראית העין (כשלא נעשה לצורכי רפואה). כאן יש מקום לדון האם קיימת גזירה זו גם לגבי קולוסטרום אף שאיננו דומה לחלב. למעשה לא ראיתי מי שדן בכך.
אינני בטוחה שזה נקרא תחום הרפואה, אך זה הכי מתקרב.. שאלתי היא לגבי ההלכה שבקיצוש"ע מקור חיים שאומרת שאסור להתפלל כאשר איננו נקיים. מה לגבי
שלום יש לי כמה שאלות בקשר לשבת 1) האם מותר להשתמש בואזלין בשבת אם יש יובש בשפתים? (אנא תפרט בבקשה אם מותר בזמן השבת או
שלום , אני רופאה בישוב דתי. חלק ממטופלי סובלים ממחלות כרוניות, נוטלים תרופות או שעוברים טיפולים הפוגעים בתיפקוד המיני. ברצוני לסייע לאלו הזקוקים לעזרה בתחום
שלום לכם. אבי כבר נקבר, (בי"ב אדר א') אך עוד לא היה גילוי מצבה. איך אפשר ו/או צריך לנהוג לגבי קבורת הפרוטזה? כמו-כן אני מעדיפה