העסקת עובד זר לטיפול בצרכי זקן
אבי אדם בן 79 והוא זקוק לטיפול סיעוד חלקי הוי אומר החלפת טיטול, ורחיצתו וכדו' שאלתי היא האם אפשר להביא לו עובדת פיליפינית כדי שתטפל
כבוד הרב.. לפני שנתיים אמא שלי עברה ניתוח להסרת אבנים בכליות-ניתוח פשוט שעוברים אותו הרבה אבל הרופא המנתח פגע לה בריאות ומאז הסיפור הסתבך היא התנדנדה בין החיים למוות הרבה זמן וב"ה עברה זאת לאחר חצי שנה של שהיה בבי"ח- באותה תקופה סבלנו המון ועד היום המצב הבריאותי שלה לא טוב.. היא סובלת מהריאה ומהניתוחים כל הזמן והתפקוד שלה ירד בדרסטיות. .אני הצעתי לה לתבוע את אותו הרופא אבל היא טוענת שהיא רוצה לקבל את הייסורים שהיו לה באהבה ולא לקבל עליהם שכר.. יש לציין שהתרופות בבית נשפכות כמו מים והמון כספ(לא מיותר) יוצא עליהם.. השאלה היא האם ללחוץ עליה או שבאמת יש עניין לא לתבוע אותו כדי שהייסורים יכפרו.. אני מרגישה שאולי אם נתבע את אותו הרופא- הוא יזהר בפעם הבאה ולא יחליק את זה וימשיך בחיים כרגיל.! אשמח אם תענה לי במהירות- הנושא מפריע לי מאד ואותו המנתח הפך לי את החיים לחיים כמעט בלתי נסבלים.. סליחה על אורך השאלה- רציתי לפרט כדי שתוכל להחליט בצורה הטובה ביותר..!
לפני מתן תשובה חשוב לברר אם השאלה הובנה כהלכה.
אם הבנתי נכון, אזי עיקר כונתך לתבוע את הרופא נובע מכך שהוא הפך את חייך לבלתי נסבלים.
כלומר סיבת התביעה היא הנזק לך ולאו דווקא הנזק לאמך שתאריך ימים בבריאות.
האם הבנה זו נכונה?
אבי אדם בן 79 והוא זקוק לטיפול סיעוד חלקי הוי אומר החלפת טיטול, ורחיצתו וכדו' שאלתי היא האם אפשר להביא לו עובדת פיליפינית כדי שתטפל
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום ואורראיתי בספר 'רפואה מציאות והלכה' שהרב כותב שיש פוסקים גדולים שסבורים שאין צורך בשימוש כדי להורות בכתמים ומראות. בינהם
שלום.יש לי שאלה שמאוד מטרידה אותי השאלה היא כזאת: קראתי כמה מאמרים שרשום שם שיש רבנים שהתירו לגבר לשמש עם אישתו שלא כדרכה באופן אקראי.
Dear Rabbi Dr. Halperin Shelita I am preparing a Shiur on Organ donation and am trying to achieve some clarity on the position of the