דיני טהרה לאחר לידת בת
שלום רב, מה דיני הטהרה שלאחר לידת בת? האם כפי שכתוב בתורה לאחר לידת בת האשה אסורה מעל שישים ימים? אשמח לדעת את ההבדל ההלכתי
א. האם מותר לחתוך בשבת את עור הפריעה אחרי ביצוע הפריעה כהלכה?
ב. מה הדין בימות החול?
שלבי המילה הם: חיתוך, הסרת הערלה, פריעה – הפשלת הקרום הפנימי של הערלה, עם חיתוך בציפורניים, מציצה, וחבישה.
אחרי שמפשילים את הקרום אחורנית, הקרום מגן על חלק מהאזור עד ליצירת צלקת, שמתחברת אליו.
ישנם מוהלים, שבגלל שהקרום נראה מופשל ו"לא אסתטי", וכדי להראות להורים שמלאכתם "מושלמת", גוזרים אותו במספריים.
זאת למרות שאין אלו "ציצין", שהציצים הם רק על העטרה, כמבואר בשו"ת אדמו"ר צמח צדק חלק יורה דעה סימן רב.
כשעושים זאת באמצע השבוע – עוברים על איסור 'חבלה', וגם גורמים נזק עתידי לתינוק, כפי שהתברר ע"י חכמי הרפואה בשנים האחרונות.
ואם עושים זאת בשבת – יש בזה איסור תורה עם חיוב חטאת כרת וסקילה ר"ל. וכן פסק הגר"ש וואזנר בשו"ת שבט הלוי חלק ו סימן קצא, שאינו בגדר ציצין ואין היתר לבצע חיתוך כזה בשבת.
שלום רב, מה דיני הטהרה שלאחר לידת בת? האם כפי שכתוב בתורה לאחר לידת בת האשה אסורה מעל שישים ימים? אשמח לדעת את ההבדל ההלכתי
שלום אני וארוסתי מתחתחנים בקרוב בעז"ה, עקב גילה היחסית צעיר של ארוסתי (21) היא וגם אני לא מוכנים נפשית כרגע להיות הורים, אך אין גם
שלום כבוד הרב! לפני כ – 10 שנים עברתי ניתוח של כריתה מלאה של בלוטת התריס ועוד טיפול ביודרדיואקטיבי בעקבות גידול סרטני ממאיר בצוואר, בבלוטת
אני אמורה ללדת בניתוח קיסרי ביום חמישי, רציתי לברר מתי אמורה להיות הברית, אני יודעת מנסיון שאחרי ניתוח קיסרי בשבת הברית היא ביום ראשון, האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.