קבורת אשה שציוותה את גופה למדע
ב"ה שלום רב הייתה לנו קרובת משפחה ערירית שבצוואתה ציוותה את גופתה למדע ללא קבורה, וללא הגבלת זמן. היא נפטרה בי"ז שבט תשס"ז. אחיין שלה
האם מותר לתרום אברים?
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר: אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג) ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם).
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173. (הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים. או בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
ב"ה שלום רב הייתה לנו קרובת משפחה ערירית שבצוואתה ציוותה את גופתה למדע ללא קבורה, וללא הגבלת זמן. היא נפטרה בי"ז שבט תשס"ז. אחיין שלה
שלום, אני יוצאת עם בחור קרוב לחודשיים השיחות ביננו זורמות ויש המון תחומי עניין משותפים. הבחור לוקה באיזה שהוא מחלה לא תורשתית אך משפיעה רבות
שלום אני לאחר לידה. במהלך הלידה (בעקבות קיסרי קודם) נוצרו קרעים ברחם והומלץ ע"י הרופאים להמנע מהריון נוסף. לאחר הלידות הקודמות נטלתי סרזט. כעת אני