שלום וברכה! רציתי לדעת מה יחס ההלכה לגבי תרומת איברים לפני/ אחרי המוות ואם כן, דרך איפה מומלץ לעשות זאת. תודה
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp ?page_id=31&keyword=השתלת%20איברים
אשתי ילדה לפני כשלושה חודשים לידה רגילה. מאחר הלידה בכל פעם שאנו מקיימים יחסים למחרת היא רואה דם, לעיתים ראיה של כמה שעות ולעיתים ראיה
שלום ברצוני לדעת אם אישה שאינה מקבלת מחזור בכלל ואינה "נידה"…מן הסתם.. מותרת לבעלה כל הזמן? האם לא תהיה קלה בעיניו האם לא תהיה מאוסה
האם בניתוח קיצור קיבה שבו "חותכים חלק מן הקיבה" יש איסור חובל בעצמו? ובפרט ששמענו שאצל חלק מן המנותחים לא הצליח הניתוח, וכגון שאירע לאחד