עיסוי במגזר הדתי
שלום רב, ברצוני לדעת האם קיימת מודעות של הנשים במגר הדתי לגבי קבלת טיפולים ברפואה משלימה . במקצועות כגון עיסוי ורפלקסולגיה, טיפולים אשר ניתנים ע"י
שלום רב!
אני סטודנט לרפואה בשנה ד. יש לנו קורס באתיקה, ואחת הדילמות שנצבו הם תרומת זרע מנוכרי לזוג נשוי שאינו יכול להביא ילדים בדרך אחרת.
אני אשמח לקבל את המקורות הרלוונטים הקיימים בנושא על מנת להעמיק בו.
ברצוני לשאול האם יש דעה רווחת לגבי מה מעמדו של ילד זה? האם יש רבנים שאינם מתירים את הדבר?
ידוע לי שיש דעות מתירות אך אני אשמח לקבל מקורות לגבי העניין.
בתודה מראש
ש
תרומת זרע מגוי: מעיקר הדין הגר"מ פיינשטיין מתיר (אגרות משה אבן העזר (א) סי' ע"א; אבן העזר (ב) סי' י"א , י"ח) ובכל זאת כתב שלכתחילה יש בכך כיעור. כמו כן דעת הגרש"ז אויערבאך להתיר במקום צורך גדול כפי שכתב במאמרו המקיף ב"נועם" כרך א.
אמנם רבים חולקים על ההיתר, ראה באנצקלופדיה הלכתית רפואית ערך הזרעה מלאכותית [(כרך ב) מהדורה חדשה – תשס"ו].
לסיכום: הנושא נידון באריכות בספרות הפוסקים, והמסקנה החד משמעית היא שלא ניתן להציג פסיקה כללית, אלא בכל מקרה יש להתייעץ עם הרב האישי.
כמו כן ניתן להתייעץ עם רבני מכון פוע"ה, בטלפון 02-651-50-50 בשעות העבודה.
שלום רב, ברצוני לדעת האם קיימת מודעות של הנשים במגר הדתי לגבי קבלת טיפולים ברפואה משלימה . במקצועות כגון עיסוי ורפלקסולגיה, טיפולים אשר ניתנים ע"י
בעתיד אעבוד בע"ה בתור פאראמדיקית בתחנת מד"א. מהו הדין לגבי עבודה בשבת? הרי יש אחרים שיכולים לעבוד במקומי ואיני היחידה בכל האיזור. במידה ואעבוד בשבת
שלום, ברצוני לדעת האם התרופה: סופרדין תוסס (Supradyn effervescent tablets) כשרה? אשמח לקבל תשובה בהקדם. בברכה,
שלום נכבדי אבקש חומר בנושא עמדת היהדות וההלכה לגבי שילוב ילדים בעלי פיגור או מוגבלויות אחרות בחינוך הרגיל תודה רבה מ