הצלת חיים וחולה גוסס בנצרות ובאיסלאם
שלום, אבקש לברר מהי גישת הנצרות והאיסלאם עבור טיפול לחולה גוסס,שיש סיכוי שימות במהלכו.(ידועה לי גישת היהדות המתירה סיכון חיי שעה כדי לזכות בחיי עולם).
is a person allowed to turn a feeding machine on shabbat for a severely brain damaged child that is fed through their stomache, given that using a syringe will not be efficient enough and also will send the food too quickly into the stomache?
also, with regards to working in a hospital in chutz laaretz where all the patients are non jews, what is the source allowing a jewish doctor who has to work on shabbos in this hospital- something about the way the non jews will treat us, if he doesnt?
1. a person is allowed to turn a feeding machine on Shabbat for a severely brain
damaged child that is fed through their stomache, given that using a syringe will not be efficient enough and also will send the food too quickly into the stomache.
But wherever it is possible, those action should take place “Beshinuy”
2. It is permitted to treat a gentile on Shabbat.
See: Abraham S. Abraham, M.D., FRCP, Nishmat Avraham Volume IV Orach-Chaim, section 330, mark 2. (in Hebrew).
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.330.asp
שלום, אבקש לברר מהי גישת הנצרות והאיסלאם עבור טיפול לחולה גוסס,שיש סיכוי שימות במהלכו.(ידועה לי גישת היהדות המתירה סיכון חיי שעה כדי לזכות בחיי עולם).
שלום, ראיתי שהרב ממליץ על התקן Gynefix. ברצוני לשאול מה היתרונות הרפואיים וההלכתיים של התקן זה לעומת התקן מירנה או nova-t. תודה.
אני בהריון בשבוע ה- 4 לאחר טיפולי פוריות ממושכים בדרך כלל אני חשה חולשה משמעותית ולעיתים אף כאב ראש ברצוני לשאול האם הצום עלול להזיק
שלום, עיינתי ברשימת התרופות הכשרות לפסח שהתפרסמה בשירותי בריאות כללית, דרך לינק באתרכם. כמדי שנה אני בודק האם תרופה שאני נוטל. "פרופסיה" (PROPECIA) , הינה