השמות בהלכה למערכת העיכול
אני עושה עבודה על מערכת העיכול וקראתי את המאמר שנמצא במאגר אך אני מבקשת לדעת את ההגדרה ההלכתית למכרכת העיכול אם יש כזאת ואת ההגדרות
בניתוחים כאשר מסירים רקמות, מה קורה להן אח"כ? האם הן נקברות? האם ההלכה מחייבת קבורתן? מי עוקב אחר העניין? בנוסף, כאשר נשלחות רקמות לבדיקות מעבדה, כולל דם לבדיקת דם – האם גם רקמות אלה חייבות להקבר לאחר הבדיקה? מי דואג לכך?
להלן דברי הנשמת אברהם (כרך ב' יורה דעה, סי' שסב ס"ק א) בנושא:
"(א) ולא קברו בקרקע. כותב הפ"ת 1 בשם השו"ת שבות יעקב סי' קא: שנשאל אחד שנולד לו מכה ברגלו והוצרך לחתוך לו רגלו אי מחוייב לקבור אותו אבר או לא, והשיב דאף דבש"ס כתובות כ ע"ב משמע דיש לקברו, י"ל אין זה מצד החיוב לקבור. ומי שחושש לעצמו משום סכנה (כך חש השואל), אפשר דאינו מחייב לקבור, מ"מ צריך ליתנו בחדר אחד שלא יכנסו שם הכהנים כי אבר מן החי מטמא, ועיין להלן סי' שסט.
וכ"כ בשו"ת מהרי"ל דיסקין 2 וז"ל: בהל' קבורה סי' שעד משמע דבאבר אחד לא שייך קבורה, ומ"מ משמע פ"ב דכתובות כ ע"ב דאף לאבר מן החי היו נוהגין לקבור, ועיין רש"י משמע רק משום טומאה, ונ"ל דעכ"פ אינו אסור בהנאה דאל"כ היה צריך לקבור וכו', אך ודאי דאין זה מ"ע מה"ת דקבורה וכו' עכ"ל. וכ"כ הנו"ב 3 דבאבר מן החי אין מצוה של קבורה ומה שקוברים האברים הוא רק כדי להציל מן הטומאה. וכ"כ השו"ת מלמד להועיל 4, הכל בו על אבלות 5, הגשר החיים 6 והשו"ת יביע אומר 7.
אני עושה עבודה על מערכת העיכול וקראתי את המאמר שנמצא במאגר אך אני מבקשת לדעת את ההגדרה ההלכתית למכרכת העיכול אם יש כזאת ואת ההגדרות
כבוד הרב שלום! הייתי מעוניין לעשות ניתוח לייזר לשיפור הראייה בעיניים. אך אני רוצה לדעת מה דעת ההלכה בנושא ומה קורה בעולם הרפואה בקשר לנושא,
אל כבוד הרבנים שליט"א אני אשה כבת 28 אם לששה ילדים שיחי' בגילאי 7, 5, 4, 2, 1, הילדים בגיל שנה מדובר בתאומים, כעת אני
לפני כ- 5 חודשים שמתי התקן תוך רחמי מסוג גיניפיקס, זהו התקן לא הורמונלי אך בניגוד להתקן הנחושת הרגיל הבנוי בצורת T, התקן זה בצורת