קדימויות בהשתלה
שלום רב! בימים אלו הנני שוקד על עבודת סמינריון בנושא השתלת איברים. ההתמקדות היא בשאלת קביעת תנאי עצם הזכאות להשתלה וכן בקביעת סדר המושתלים, מי
לכב' הרה"ג הר' מרדכי הלפרין שליט"א.
לאחדו"ש רצינו לדעת בעניין המטרסל matercell, דהיינו שלוקחים בעת הלידה מהטבור כדי שיוכלו להבא לעשות – לפי דבריהם – השתלות וכו'. וכמובן הם מקפיאים את זה לעת הצורך. מה עמדת גדולי ההלכה בזה, קודם כל – הן מבחינת תועלת, – הן מבחינה השקפתית אם אין בזה חוסר אמונה, – הן מבחינת ההלכה שלוקחים לכאו' אבר מן החי.
כתבתי כל זה לפי המידע שהגיע לי, ובטח כבר דנו בזה אחכה לתשובה מאת כבודו.
בתודה מראש. ביקרא דאורייתא
הכוח לכבוד התורה ולומדי'.
א. הדבר יכול להביא תועלת.
לעיתים רחוקות – התועלת ליילוד עצמו
לעיתים קרובות יותר – תועלת לאדם אחר הזקוק להשתלת מח עצם.
ב. אין כאן איסור הלכתי בכלל.
ג. אין כאן חסרון באמונה כמו שאין חסרון באמונה ברכישת ביטוח למכונית או לדירה או לחיי אדם.
ד. לעניין עצם חובת הקבורה של שליה כדאי לדעת:
1.
שלום רב! בימים אלו הנני שוקד על עבודת סמינריון בנושא השתלת איברים. ההתמקדות היא בשאלת קביעת תנאי עצם הזכאות להשתלה וכן בקביעת סדר המושתלים, מי
רציתי לשאול בדין מעוברת בשבוע 38, שעוברה במצג עכוז (ביום ראשון יש תור להיפוך), כאשר יש חשש שבשל הצום תתפתח לידה שתצריך ניתוח קיסרי מיידי.
בס"ד 23.8.17לכבודהרב ד"ר מרדכי הלפריןשלום רב.אני בת 66, סובלת מפרפור פרוזדורים מזה כמה שנים. בתאריך 20.5.17 עברתי אירוע מוחי.בביקורי אצל הקרדיולוג המטפל בי הוא אסר
I am 33 years old. I was diagnosed with breast cancer last year. I am finished with my chemotherapy and I have recently undergone complete