חומר וראיון בנושא קביעת רגע המוות
שלום רב, במסגרת לימודי הוראת המדעים במכון טל (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים) נתבקשנו לחקור את נושא קביעת רגע המוות בהקשר תרומת איברים. נשלחנו ע"י המרצה
במד"א יוצא המון שהיטפול לפעמים חוצה גבולות לכאורה של ההלכה בענין צניעות בין אישים.
האם במקרים שהם לא פיקוח נפש כמו שריטה, ואפילו בדיקת דם פשוטה, האם מותר במקרה הזה שבת תחבוש גבר.. או להפך?
ובמקרה שאין אח במרפאה האם מותר לאחות לטפל בגבר?
א. ראה נשמת אברהם (מהדורה חדשה תשס"ז) כרל ב' יו"ד סי' קנז, ס"ק ב; שם סי' קצ"ה ס"ק יא(1); נשמת אברהם כרך ג' (אבן העזר) סי' כב ס"ק ג(1); ג(2)
ב. העקרונות הנוגעים לשאלותייך מובאים גם בתשובותיו של הגר"א נבנצל לסוגיית הריפוי בעיסוק.
ראה: תשובות הגר"א נבנצל, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק לאור ההלכה אסיא פא-פב, עמ' 79 (2008)
שלום רב, במסגרת לימודי הוראת המדעים במכון טל (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים) נתבקשנו לחקור את נושא קביעת רגע המוות בהקשר תרומת איברים. נשלחנו ע"י המרצה
שלום רב, שנה טובה וחג שמח, אישתי קיבלה מרשם לתרופת (ויטמין) פרנטאל פלוס בטא קורטן – תוספת ויטמינים ומינרלים לנשים הרות ומניקות. לא ראיתי שישנה
שלום וברכה. ראיתי בפוסקים שעדיף לא לזרז לידה סתם . מה לדעת הרב יש לעשות במקרים הבאים? סיבה רפואית חלקית (הרופא יוצא לחופשה )