1. הנתונים האפידימיולוגיים מראים היום בבירור כי כריתת שד דו-צדדית באשה נשאית לגן BRCA1 (או BRCA2) מקטינה במידה משמעותית את הסיכוי להופעת סרטן השד, וכן מעלים באופן משמעותי את תוחלת החיים הצפויה. משום כך בודאי שמותר על פי ההלכה לעבור ניתוח כזה ואף מומלץ לעבור אותו למרות שקיים סיכון מסויים בעצם ביצוע הניתוח. ראה גם שו"ת קודם בנושא (#5088 , #5571)
2. לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
לגבי יום העיון: אין לנו סיכומים של ימי העיון אך משתתפי יום העיון קיבלו ספר לימוד (textbook) בנושאי ימי העיון. שם הספר: "מציאות ורפואה בסדר נשים" (מהדורה שניה מורחבת, תשע"א), בו השער הרביעי עוסק במניעת מחלות ממאירות בנשים.
ניתן להשיג את הספר בחנויות הספרים או להזמינו דרך החנות המקוונת באתר המכון.
שלום רב! אני סטודנטית לביוטכנולוגיה בטכניון.כחלק מהלימודים נדרשתי לעשות עבודת מחקר בנושא בביוטכנולוגיה שמעניין אותי. מכיוון שאני שומרת מצוות החלטתי שהייתי רוצה ללמוד ולדעת יותר
מה עמדת ההלכה בדבר ניתוח קוסמטי – האם לאור סכנה שיש בכל ניתוח בגלל הרדמה מותר להסתכן בניתוח שלא חייבים לשם בריאות. מדובר על מצב
לפני כחצי שנה התחתנתי, ומהחודש השני הופיעו דימומים באיזור יום הטבילה, פעמיים ביום ה12 מתחילת המחזור,ופעם ביום ה15 (לפעמים יחד עם לחץ בבטן-לא כאב מחזור).