בעיה בחיי אישות (שפיכה מוקדמת)
שלום לכם וישר כח על הפרוייקט! אני גבר בן 30 אב לשלושה והיחסים עם רעייתי מצויינים. דא עקא אני מרגיש שלעיתים אינה רוצה בקיום יחסי
שלום רב,
האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק.
ואם קובעים את רגע המוות כנ"ל, האם זה אומר שאפשר לתרום איברים מנפטר במצב כזה?
תודה רבה
א. קיימות 3 דעות בהלכה על קביעת רגע המוות, שיש להן השלכות למוות מוחי. ראה מאמרי גילויי דעת תורה בענין מות המוח (ספר אסיא י' עמ' 331).
ב. מאז נוסד בית החולים שערי צדק הופנם שפסקי הלכה של העדה החרדית יהיו הקובעים. משום כך מוות מוחי לא מוכר כמוות מוסכם במרכז הרפואי שערי צדק.
ג. לדעת הפוסקים שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, אזי מותר ליטול איברים מנפטר במצב של מוות מוחי (מותנה בהסכמתו מראש).
אמנם הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל"א הגר"מ עמאר דורשים בכל מקרה גם מעורבות של רב ת"ח הבקי בסוגיא בתהליך הקביעה והתרומה.
שלום לכם וישר כח על הפרוייקט! אני גבר בן 30 אב לשלושה והיחסים עם רעייתי מצויינים. דא עקא אני מרגיש שלעיתים אינה רוצה בקיום יחסי
שאלה: שלום,בבית החולים בו אני עובדת כאחות, יש כתבניות, שהמטרה שהן יעשו את מה שאסור לנו בשבת. הבעיה שיש כתבנית אחת לכל מחלקה ובדר"כ אנחנו
שלום ברצוני לדעת מה פוסקת ההלכה במקרה של תאומים סיאמיים כאשר יש מצב שבו ניתן להציל את האחד מן התאומים ולאפשר לו לחיות כרגיל ואילו
שלום, הגיעה אלינו פניה בעניין קצירת זרע לחללים. אודה לך על התייחסות מהירה ככל הניתן, בכתב, עדיף בצירוף מקורות. א. רקע 1. עד מבצע 'עופרת