ראתה מחמת תשמיש – תודה
ב"ה לרב מרדכי ד"ר הלפרין שליט"א שלום, רעייתי דיברה עם כב' ביום ששי לפני כ- 10 ימים, בקשר ל'ראתה מחמת תשמיש' פעמיים רצופות. עשינו כעצתו:
השבוע קיבלתי טלפון מקופת חולים בה אני חברה ובשיחה ניסו לשכנע אותי להצטרף (וגם לצרף את שלושת ילדי) לביטוח על תרופות שלא בסל ו/או ניתוחים בחו"ל וכו`. מצד אחד אני מרגישה שנכון "להיות מכוסים" לכל צרה שלא תבוא אך מצד שני אני מרגישה שזה כאילו להתכונן מראש שיקרה משהו ואולי זה אפילו מביע חוסר אמונה שבע"ה הקב"ה איתנו ואם יקרה או צריך לקרות משהו הפתרונות בידיו ולא בידי בטוח זה או אחר שאני אעשה (ואני יותר מתחברת לתחושה זו) מה עמדת ההלכה בנושא?
ביטוח מכל סוג שהוא, משמעותו תשלום פרמיה לחברת הביטוח כדי שאם יתרחש אירוע שעלול לגרום נטל כלכלי קשה, הנטל הזה ימנע בעקבות הביטוח.
מאחר ומדובר בשיקולים כספיים מקובלים, אין שום איסור לרכוש ביטוח, אם לפי הערכתכם האישית הביטוח באמת כדאי לכם.
גישה כזו נחשבת על ידי הפוסקים כ"השתדלות" סבירה, מותרת ואפילו מומלצת.
ב"ה לרב מרדכי ד"ר הלפרין שליט"א שלום, רעייתי דיברה עם כב' ביום ששי לפני כ- 10 ימים, בקשר ל'ראתה מחמת תשמיש' פעמיים רצופות. עשינו כעצתו:
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113896 שלום רב אני משתמשת במשאף "פליקסוטייד" דיסקוס באבקה ו"סטרונאז" לאף. רציתי לדעת אם יש בעיה של כשרות לפסח בשניהם. נכנסתי
שלום עליכם. האם מותר לחלל שבת במקרה של נקע? איזו הנחיה אפשר לתת לציבור בקיצור? תודה רבה. בברכת התורה מ ל
שלום התחתנתי לפני ארבעה ימים ועוד לא קיימנו יחסי אישות מלאים בגלל שפיכה מוקדמת שלי,אשתי הייתה אמורה לקבל את המחזור במוצ"ש אבל היא דחתה אותו