מיקום "בין השיניים" לפי השיטות השונות בהלכה
לפי מה שכתבת במאמר [הכרת האנטומיה הגניטלית כמפתח להבנת חז"ל אסיא פה-פו, עמ' 105-121 (2009)] אני מבין שהמסתבר ביותר שמיקום בין השינים הוא לכיוון הפתח
שלום כבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין!
רציתי לשאול האם מעמד של אוקופונקטורה ורפואה סינית בכלל נדון בשו"ת ופסקי דינים בנוגע לשאלת של "אביזרייהו דעבודה זרה" במקור ובסיס עיוני של כל מתודולוגיה שלה – מה בשביל הרופא ומה בשביל החולה? וגם בנוגע לשאלה של הכחשה וסתירה אפשרית באחדות ה" באור הדואליסם של "אין ויאנג" ואמונה "בכח צ"י" בתחושת המציאות בפילוסופיה סינית?
כל החדירות, הסברים, ובמיוחד מקורות יהיו מאוד רצוים ואסירי תודה.
בכבוד רב,
א. לגבי דיקור סיני (acupuncture) – אין בעיה הלכתית, ומדובר בטיפול כשר לכל הדעות. זה טיפול פיזי טהור שאיננו מצריך אמירת מנטרות, קבלת אמונות וכדומה. ראה שו"ת בנושא.
ב. ראה מאמרים בנושא רפואה אלטרנטיבית שהתפרסמו בעברית ובאנגלית והינם זמינים במאגר של מכון שלזינגר.
ג. בנוגע לנושא של אחדות הקב"ה לעומת הדואליזם של יין ויאנג. ראשית בנוגע ליישום ברפואה – המשמעות היא שמחלות נובעות מחוסר איזון בין שתי כוחותמרכיבים בסיסיים. אין צורך לקבל עקרונות אלה ברמה הדתית והעקרונית (שביסודו של דבר כל המציאות הינה דואליסטית בטבעה) כדי לקבל את התועלת של התפיסה של פעולת הגוף כתהליך של איזון. מושגים כאלה של איזון כוחות מנוגדים התקבלו גם על ידי הרמב"ם.
לפי מה שכתבת במאמר [הכרת האנטומיה הגניטלית כמפתח להבנת חז"ל אסיא פה-פו, עמ' 105-121 (2009)] אני מבין שהמסתבר ביותר שמיקום בין השינים הוא לכיוון הפתח
לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין, ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר. רציתי לשאול, האם יש משהו
רציתי בבקשה לקבל חומר בנושא אסמה של העור . נכדתי בת השלוש סובלת קשות ממחלה זו ומטופלת גם בטבעי וגם בקונבנצילי אך ללא הועיל. אשמח
חלמתח חלום שאני נמצא בבית הכנסת ובזמן הגבהת ספר התורה חששתי שספר התורה יפול יצאתי מחוץ לבית הכנסת וכשהייתי בחוץ שמעתי את החבטה של נפילת