כהן ברפואת חרום ונסיעת צוות רפאי בשבת
ר.ד.נ. שלום רב, ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת,
בס"ד
לאחרונה התחלתי להשתמש בטבעת בשם נובורינג למניעה ,המחזור שלי סדיר בדר"כ אך במסגרת הימים הנקיים גיליתי דימום בגודל שעועית.
האם עליי לבצע הפסק טהרה שוב.
תוספת:
עצם ההבדל בין דבר קבוע ליותר משלושים יום לבין דבר זמני יותר לענין חציצת בית הסתרים, מובא כבר בנשמת אברהם יו"ד, סי' קצח ס"ק א: "מ"מ א"ל הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שנהגו מורי הוראה להסתמך על מה שמשמע מדברי הב"י (או"ח שיז) שקשר העומד להתקיים עד חודש חשיב לכו"ע מדרבנן כקשר של קיימא. וא"כ דבר שמונח למשך שלושים יום מתבטל לגוף לענין חציצה של בית הסתרים."
וכן הביא רי"מ שטרן בספרו שערי טבילה סימן לד לגבי סתימה זמנית (הספר כרגע אינו תחת ידי לבדוק שוב את הדברים), שנהגו להצריך שתחזיק שלושים יום
ולעניין טבעת נובה, יש בה צדדים קלים יותר מסתימה ויש לה צדדים חמורים יותר מסתימה. לכן לא פירטתי את הדברים אלא השארתים למורה הוראה. בכל אופן ציינתי את ההבדל בין דבר קבוע ליותר משלושים יום (כמו פסרי) לבין דבר זמני יותר, כמראה מקום
ר.ד.נ. שלום רב, ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת,
שלום , אני צריכה לעבור השתלת מסתם בניתוח לב פתוח עוד 3 ימים בעז"ה , בגלל בעיות בקרישה המנתח אמר שישימו לי מסתם בשם "הומוגרף"
Moed Tov, I am learning Mesechta Kiddushin and I am up to the suggiah that discusses mamzerim, sofek mamzerim and shetukim. I was curious to
האם אני מבין נכון? ההבדל בין נידה לזבה, הוא רק בתאריכי הדימום, נידה רואה במחזוריות קבועה פחות או יותר, וזבה רואה שלא בזמן המתוכנן. אך