רחיצת מטופלים במחלקות נעשית באמצעות ספוג – בשבת
יש לי מספר שאלות שהתעוררו בעניין רפואה והלכה במהלך לימודי והכניסה למחלקות לגבי עבודה בשבת:רחצת מטופלים במחלקות נעשית באמצעות ספוג האם זה אפשרי בשבת?
בימים הקרובים אנחנו מצפים ללידת הילד הראשון שלנו. שמענו וקראנו שיש אפשרות לשמור דם טבור למקרה שהילד יחלה חס וחלילה בלויקמיה.
מאחר והדבר לא זול ומצריך שיקול דעת רצינו לשמוע דיעה רפואית-הלכתית על אפשרות הזאת.
1. עד כמה מוכח שניתן לשמור את התאים האלה ולהשתמש בהם בעתיד?
2. עד כמה צריך לדאוג לעתיד? האם שמירת תאים אלא לא מצביע על חשיבה שלילית?
3. האם ניתן לשהוות בין קנית ביטוח בריאות או חיים לשמירת תאי דם טבור?
4. האם זה בגדר "ונשמרתם מאוד על נפשותיכם"?
5. ניתן לשמור את התאים האלה לתקופה של 20 שנה (לפי מה שהבנו). האם יש משמעות לאורך חיים המוגבל של התאים (מבחינה סטטיסטית – בהנחה שהסיכוי לחלות בלויקמיה גדול יותר מעל גיל 20)? האם שימוש של תאים 'זקנים' (לקראת סוף התקופה של 20 שנה) גם יכול להזיק?
סליחה על ריבוי השאלות. אין צורך לענות על כולם.
בברכות.
א. את השאלות הרפואיות כדאי להפנות לרופא המטולוג.
ב. מבחינה הלכתית אין איסור להקפיא דם טבור לצרכים אישיים. ואין בכך משום פגיעה במידת הביטחון.
ג. הקפאה למאגר ציבורי היא מצוה לכל נדעות משום שמאגר ציבורי מספיק גדול מציל חיים בודאות.
יש לי מספר שאלות שהתעוררו בעניין רפואה והלכה במהלך לימודי והכניסה למחלקות לגבי עבודה בשבת:רחצת מטופלים במחלקות נעשית באמצעות ספוג האם זה אפשרי בשבת?
שלו' וברכה וכטו"ס לרב העונה. נשאלתי מאישה שיש לה מיומה, ומזמן מה אינה מצליחה להטהר לבעלה. ואינני יודע אם דנים את המיומה כדם פצע או"ד
שלום! תודה על התשובה. האם הנרות האלה אפשר לקנות בלי מרשם? כמה זמן צריך להשתמש בהם?