הגדרת חולה שאין בו סכנה
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שלום וברכה, יש לי שתי שאלות הנוגעות בהגדרת "חולה שאין בו סכנה": 1. האם קשישים בבית אבות סיעודי, שעל פי עדות
שלום הרב הלפרין,הגרש"ז אוירבך, בתשובה משנות ה40 (מובא במנחת שלמה מהדורא תנינא כה) התיר "לפתוח ולסגור" מכשירי שמיעה (ולא רק שינוי הזרם).האם הוא החזיק בדעה הזאת בשנים היותר מאוחרות? האם מדובר בהיתר של איסור דרבנן עבור חולה (ראה מנחת שלמה א:ט), כי ברור שלא התיר הדלקת מכשירים אחרים. האם שמעת ממנו התייחסות לשאלה הזאת?תודה!
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שלום וברכה, יש לי שתי שאלות הנוגעות בהגדרת "חולה שאין בו סכנה": 1. האם קשישים בבית אבות סיעודי, שעל פי עדות
שלום רב, אני סטודנטית לחינוך ותושב"ע. במסגרת עבודת הגמר שלי אני מחפשת קונפליקט בין ההלכה לרפואה, האם קיים?והיכן? אינני יודעת אם במסגרת תפקידכם אתם עונים
אני שוב שואל את אותה שאלה מכיון שהעתקתם את אותה תשובה בלי להתיחס לכל הפרמטרים, שעון שבת לא פותר הכל, אנא הפנו שאלה זאת לרב