המתת חסד לאור התפתחויות טכנולוגיות
שלום רב, הנני מסטרנטית הנני כותבת עבודת סמינריון בנושא המתת חסד מנקודת מבט הלכתית, נושא מעניין ומרתק הטומן בחובו כל כך הרבה רבדים ודעות מעניינות.
אני וטרינר בסטאז' ורציתי לשאול לגבי צער בעלי חיים.
לעיתים, במקרים של מחלה שפושטת בלול של עופות, יש צורך לאבחן את העופות שחלו תוך דגימה גם מהעופות החולים וגם מהעופות הבריאים. לדוגמה אם צריך לבדוק את הגרון, את הטרכאה, מסובבים לעוף את הצוואר, שוברים מפרקת ואז בודקים את האיבר.
האם מותר על פי ההלכה "להקריב" את העופות הבריאים לצורך אבחון ולאחר מכן טיפול בשאר העופות?
האם זה משנה אם שוברים את המפרקת או שוחטים? מה במקרה בו לא ניתן לשחוט (למשל כשהשחיטה פוגמת באיבר הנבדק)?
א. על פי ההלכה מותר להקריב את העופות הבריאים לצורך איבחון לצרכי טיפול בשאר העופות.
ב. בחירת דרך ההמתה צריכה להיות כזו הממעיטה, עד כמה שאפשר, את הסבל של בעל החיים.
ראה גם שו"ת #4542.
שלום רב, הנני מסטרנטית הנני כותבת עבודת סמינריון בנושא המתת חסד מנקודת מבט הלכתית, נושא מעניין ומרתק הטומן בחובו כל כך הרבה רבדים ודעות מעניינות.
שלום. בצון תשעה באב אהיה בע"ה שבוע 27. האם עליי לצום? אין לי בעיות מיוחדות אך הרופאה אמרה שעליי לשתות. מה לעשות?
אשה בתחילת הריונה שבוע 7/8 חשה מאוד לא טוב ובפרט בצום. היא מפיגה את התחושה הרעה על ידי אכילות קטנות לעיתים מזומנות. כיצד עליה לנהוג
אני בשבוע 41 במעקב הריון עודף בבי"ח ,השבוע בבדיקות מוניטור כשלא אכלתי מספיק ,ביקשו לעשות מוניטור חוזר לאחר ארוחה ושתייה,כוון שהיה חשש ל"האטות" בדופק העובר,וכן