עבודה בשבת עם חולים סיעודיים.
האם מותר לעבוד בשבת במעון לילדים בעלי נכות ופיגור קשים. כל הילדים הם סיעודיים וזקוקים לעזרה בכל הפעולות הבסיסיות? יש לציין שמקום העבודה לא מחייב
האם התקן מסוג מירנה (שניתן לאחר קבלת היתר מרב) מומלץ לאישה שומרת תו"מצ מאחר ויש טוענים שהיא גורמת לדימום לתקופה ארוכה. אם התקן זה לא מומלץ על מה כן ניתן להמליץ כגורם מינימום משך זמן דימום
התקן המירנה מומלץ ואפילו מומלץ מאוד אם מטרת החדרתו היא מניעת הצורך בכריתת רחם, או הריסת רירית הרחם, [פעולות שנעשות במקרים של דמומים וסתיים ובין וסתיים מרובים. ראי אסיא חוברת עא-עב עמ' 131-143. ניתן לצפות במאמר באתר של מכון שלזינגר www.medethics.org.il]
לעומת זאת, רק לצורכי מניעת הריון, המירנה איננה ממולצת משום שהיא גורמת (לאחוז לא מבוטל של המשתמשות בו), דימומים וכתמים במשך 3-4 חודשים לעיתים קרובות עד כדי מניעת הטבילה בכלל. (ראי אסיא שם עמ' 140 הערה 71.)
ההתקן המומלץ לצרכי מניעת הריון עם מינימום דימומים הוא "GyneFix", התקן הדורש מיומנות מיוחדת להחדרתו. למיטב ידיעתי, הרופא המנוסה ביותר בארץ בהחדרת ה-GyneFix הוא ד"ר אורי לוי, טלפון: 04-6750856
האם מותר לעבוד בשבת במעון לילדים בעלי נכות ופיגור קשים. כל הילדים הם סיעודיים וזקוקים לעזרה בכל הפעולות הבסיסיות? יש לציין שמקום העבודה לא מחייב
לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין, ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר. רציתי לשאול, האם יש משהו
ברצוני לשאול כיצד ההלכה מתייחסת כיום לסגולות הרפואיות הקיימות? האם ידוע עליכם על סגולות ברפואה שמשתמשים בהם כיום והם מותרים או אסורים? ולגבי הרפואות הנראות
שלום וברכה. אני נמצאת בסוף החודש השביעי להריוני, ובע"ה ביום הכיפורים אהיה בשבוע הראשון לתחילתו של החודש השמיני. בעלי ואני רצינו לשאול את הרב לגבי