המתת חסד ביהדות ובאסלאם
שלום רב הרב ד"ר הלפרין, ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני'
שלום וברכה, שאלתי אולי קצת מוזרה, אשמח אם יש לכם מענה. אני לומדת מקצוע שקשור ברפואה, למדנו רבות על הלב והמח, לפי מה שלמדנו וידוע המח קשור ברגשות,מצבים נפשיים,זיכרון,מחשבות וכדו` ואילו הלב הוא כביכול משאבה מכנית לתפקוד הגוף. שאלתי-ידוע לי שלא יתכן באמת סתירה בין התורה,חכמינו ז"ל על התורה למדע. ישנם הרבה פסוקים כמו: "בוחן כליות ולב", "לב טהור ברא לי אלוקים" ועו רבים שלא עולים בראשי כעת, נראה לי תמוה לראות שהרבה פסוקים בתנ"ך או דברי חכמים מתיחסים אל הלב כאל "מקום" המחשבות, הרצונות,ממלא החטאים וכדו` ולא אל המח שידוע לנוכח ידיעות המדע "שהחלק החושב והמרגיש" שבאדם מיוחס לו. איך ניתן להסביר זאת? תודה
כשאדם מתרגש הוא בד"כ מרגיש את השינוי בלבו. עלית קצב, מיחושים וכדומה.
זו הסיבה שהקדמונים סברו שמקום הרגש הוא בלב.
ולכן גם אנחנו מדברים על הרגשות כקשורות בלב, ועל כך נתונה לי תודת ליבי, שימת ליבי, ובלב כבד אסיים את דברי באיחולים לבביים.
העיקרון המנחה הוא שההבנה הקיימת איננה עומדת בסתירה להרגשות הקושרות אברים מסוימים להרגשותינו השונות.
שלום רב הרב ד"ר הלפרין, ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני'
שלום וברכה, אני מתמחה כעת ובמהלך ימי העבודה הארוכים, יוצא שאני מפספס תפילת מנחה או ערבית. בעיקר בשל העובדה שאני טרוד בעבודתי. שאלתי היא האם
שלום רב, לפני כחודשיים עברתי ניתוח פיסורה ואולם הנני חייב להקפיד עפ"י הוראת הרופאים בשתיית 2 ליטר מים לפחות ליום כי אלמלא כך גובר הסיכון