שלום לכבוד הרב. ברצוני לדעת את יחס ההלכה לתרומת אברים. האם מותר? אסור? שמעתי שבתנאים מסוימים מותר. אם כן, מהם? בתודה וסליחה על בזבוז זמנך היקר .
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
שלום ד"ר הלפרין אודה אם תוכל להפנות אותי או לתת לי מאמרים בנושא. כמו כן האם אתה יודע איזה רב אני יכול לשאול על נושאים
אנדרוגינוס גוי החפץ להתגייר .נא לשלוח תשובות בנידון כולל העתק התשובה בתורת הגר אות לז בברכת התורה
האם התרופה הטבעית ברזל עדיף של חברת הדס כשרה לפסח? כתוב עליה שהיא אינה מכילה קמח וחיטה. אני צריכה לקחת אותה כדי להעלות את הברזל