הצלת חיים וחולה גוסס בנצרות ובאיסלאם
שלום, אבקש לברר מהי גישת הנצרות והאיסלאם עבור טיפול לחולה גוסס,שיש סיכוי שימות במהלכו.(ידועה לי גישת היהדות המתירה סיכון חיי שעה כדי לזכות בחיי עולם).
שלום רב,
אני כתבת של מאקו יהדות, וכעת נמצאת בסיומה של כתבה המסבירה את עקרונות הייבום, מדוע הוא לא נוהג היום וגם מציעה שימוש בזרע המת על ידי אלמנתו כדי להקים בכך זרע למת. אני יודעת שדעת ההלכה היא שבמקרה כזה, מאחר וההזרעה בוצעה לאחר שמת הבעל, אין האישה פטורה מחליצה. שאלתי היא, האם במסגרת עבודתכם המסורה נתקלתם במקרה כזה (בעילום שם כמובן), בו אישה חשבה שעל ידי העיבור מבעלה לאחר שמת היא למעשה פטורה מייבום וחליצה, אך גילתה שאין זה כך.
אשמח אם תוכלו לעזור לי. תודה מראש!
לשאלתך: לא נתקלנו.
לגופו של נושא הייבום וההזרעה לאחר המוות ראי נא את סימן כו, מספרי "רפואה מציאות והלכה" (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב).
כמו כן ראי בתשובותיו של הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א על תרומת ביציות, פונדקאות, הקפאת זרעו של רווק ונטילת זרע מן המת שפורסמו באסיא סה-סו, עמ' 45-49 (תשנ"ט), העוסק בקשר המעניין שבין מצוות הייבום להזרעה לאחר המוות.
שלום, אבקש לברר מהי גישת הנצרות והאיסלאם עבור טיפול לחולה גוסס,שיש סיכוי שימות במהלכו.(ידועה לי גישת היהדות המתירה סיכון חיי שעה כדי לזכות בחיי עולם).
Would you be able to give me a clear definition of what Jewish Medical Ethics are? Also, what are its core beliefs, and why, and
אני בסוף חודש תשיעי, יום כיפור הוא אחרי התאריך המשוער שלי. מהן ההלכות לגבי הצום בהריון וליולדת (במקרה ואלד לפני או במהלך הצום?). תודה.