שביתת רופאים
בס"ד שלום אני מכין עבודה בנושא "שביתת רופאים"-האם היא מותרת/אסורה ? באילו תנאים מותר לשבות? ובאילו לא ? אני מכיר את הקביעה של הטור ביורה
ברצוני לקבל מידע על כשרות גלולת הוויאגרה בכל ימות השנה.
בתודה מראש
1. למיטב ידיעתי אין מערכת מסודרת של פיקוח על כשרות התרופות פרט לבדיקת התרופות לעמידה בתנאי הכשרות לפסח.
מצב זה (של העדר פיקוח כשרותי על תרופות) לא השתנה זה מאות בשנים, ובמקום שיש שאלה הלכתית יש להפנותה למורה הוראה. ראה בשו"ע יורה דעה, בסימן פד סעיף יז, ובנשמת אברהם שם ס"ק א-ב.
2. בחלק מהמקרים ניתן לקבל תשובה מלאה יותר מאחד משני המומחים הבאים:
א. הרב טוביה הוד, מגדולי המומחים לכשרות תעשייתית בעולם.
הטלפונים שלו בזמן שהותו בארץ הם: 03-9225314
בזמן שהותו בחו"ל הוא: 49-1-725-316-371 (00) או 052-827-0003.
ב. הכימאי הרב יהודה שרשבסקי, טלפון: 5371662-02
3. בנוגע להקפדות על כשרות תרופות ניתן לעיין באנציקלופדיה הרפואית הלכתית בעריכת פרופ' שטינברג, "פרטי דינים ביחס לכשרות תרופות" כרך ג', עמ' 270-280, ובמקורות המצויינים שם. (הוצאת מכון שלזינגר 1992)
4. מבחינה מעשית הפוסקים מתירים להשתמש בויאגרה כשנצרכים לכך.
[ לגבי השימוש בויאגרה בשבת ראה מאמרו של הרב יואל קטן "השימוש בויאגרה בשבת" שפורסם באסיא עג-עג (מכון שלזינגר, 2004). להלן קישור למאמר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia73-74/Assia73-74.03.asp ]
בס"ד שלום אני מכין עבודה בנושא "שביתת רופאים"-האם היא מותרת/אסורה ? באילו תנאים מותר לשבות? ובאילו לא ? אני מכיר את הקביעה של הטור ביורה
במסגרת ביאור הלכות איסורי ביאה ב"מפעל משנה תורה", אנו מתלבטים לגבי ביאור דם "שחור" (אסו"ב ה,ז).כרגע ביארנו כך:וְהַשָּׁחֹר – אדום כהה מאוד (פה"מ נידה ב,ו).ביאור
הביוץ שלי מתרחש כנראה 3 ימים לפני המקוה. אני מטפלת ברפואה אלטרנטיבית כבר שנה, וזה כידוע עובד לאט… רציתי לברר באופן כללי מה הטיפול הקונבנציונלי
ביום כיפור אהיה בשבוע ה- 20 להריוני. בסקירת מערכות מוקדמת נמצא שהשיליה נמוכה. הרופאה אמרה לשתות הרבה ולהשתדל לנוח. איך עליי לנהוג ביום כיפור? תודה.