שפיכה מוקדמת
שלום רב! אני נשוי מזה 3 חודשים ויש לי בעיה רצינית. בכל פעם שאני מנסה לקיים יחסים עם אשתי אני "גומר" מוקדם מאד. במקרה הטוב
נשאלתי מאת רופא על האפשרות להשתמש בכתובת קעקע לניתוח שיחזורי בפרט לצבוע השד אחרי ניתוח לסרטן, וכדומה. ראיתי כמה תשובות שנוטות לקולא להאשה להשתמש בניתוח הנ"ל, ואחד מן הסניפים להקל הוא שהרופא יהיה אינו יהודי. לאור זאת האם יש מקום להקל לרופא יהודי לבצע הניתוח שיחזורי הזה? ומה הדין בשעת הדחק ומה הגדר של דחק במצב הזה, האם היא צריכה להמתין הרבה זמן לרופא א"י נחשב לשעת הדחק, או מפני סיבת ממון, וכדומה?
תודה מראש,
ד
לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
ראה גם בשו"ת (#3268) בנושא איפור קבוע וכתובת קעקע, בו ענו הרב גבריאל טולדנו והרב ד"ר מרדכי הלפרין, ובמאמר שיצא בחוברת אסיא פז-פח, עמ' 39-41.
להלכה כל הנ"ל נכון גם אם מדובר ברופא יהודי, ואין צורך לחזר אחר נוכרי כל עוד יש בכך קושי או אפילו אי-נוחות.
שלום רב! אני נשוי מזה 3 חודשים ויש לי בעיה רצינית. בכל פעם שאני מנסה לקיים יחסים עם אשתי אני "גומר" מוקדם מאד. במקרה הטוב
שלום הרב אולי זה לא קשור אבל אני לא יודעת מה לעשות. השבוע הייתי ליד מכונת שתיה, הכנסתי 10 שקלים כדי לקנות פחית קולה הכסף
שאלתי היא על תכשירים נגד צרבת. במהלך השנה אני משתמש בטבליות מציצה "טאמס", אבל אלה אינן מופיעות ברשימות התרופות הכשרות לפסח (אלה טבליות מציצה בעלות
בני יטוס בע"ה לניו-יורק בתשעה באב. הצום מתארך בעוד כ 7-8 שעות. האם אין חשש בריאותי לצום כ 33 שעות במהלך טיסה, כאשר ידוע כי