הבנת דעת הרב פינשטיין לגבי מניעת הריון
אני מבקשת עזרה להבנת הפרשנות של ר' משה פיינשטיין בקשר לבעיה של מניעת הריון, האם הוא מסכים או לא עם מניעת ההריון, כיצד הוא מסביר
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור לת"ח לגור בעיר שאין בה רופא) או שאין לו גדר של רופא, כיון שלא למד בבית ספר לרפואה, אלא במד"א בלבד.
שאלותיך הם:
1. האם מותר לדור בעיר שאין בה רופא אך יש בה חובש במד"א?
2. האם לגבי חילול שבת דינו כרופא, דהיינו כל שיש לו לפחות ספק שמדובר במצב של סכנה, האם מותר לחלל את השבת לצורכי הטיפול?
התשובה לשאלה 1 היא, לענ"ד שלילית. דהיינו ראוי לדור רק במקום שיש בו טיפול רפואי המקובל בתקופה הנידונה.
התשובה לשאלה 2 היא חיובית.
דהיינו כל עוד רופא לא אומר אחרת, יש תוקף הלכתי ברור לעמדתו של החובש המוסמך.
אני מבקשת עזרה להבנת הפרשנות של ר' משה פיינשטיין בקשר לבעיה של מניעת הריון, האם הוא מסכים או לא עם מניעת ההריון, כיצד הוא מסביר
אני בחודש השישי להריוני, מדובר בהריון יקר שהושג בס"ד לאחר חודשים ארוכים של טיפולים קשים, בנוסף זהו הריון בסיכון גבוה , לדעת הרופא המטפל אין
ילדתי לפני שבועיים בן נכון להיום הדימום פסק . האם עליי לעשות הפסק טהרה ולאחר מכן לטבול כרגיל? האם אין מספר ימים שעלי לחכות מבחינה
בס"ד לכ' הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א הנדון: המשך לשיחה במוצש"ק עם ר' 1] מצ"ב כתובת הערך בויקיפדיה על "שומרת אחותי" שדיברנו עליו, ע"מ לחסוך