שימוש באמצעים למניעת הריון
האם לפי ההלכה כל שימוש באמצעים למניעת הריון הוא אסור מכל כל, או שיש אמצעים שמותר להשתמש בהם וזה פחות חמור מבחינת ההלכה? ברור שזה
מבין שני הסבים של תינוק, מי לפי ההלכה אמור לשמש כסנדקו של התינוק?
אלא אם כן כל הצדדים מסכימים שמי שלפי ההלכה יש לו קדימות לשמש כסנדק הוא יהיה הסנדק, שאז יש מקום לתת עדיפות לאבי האב לשמש כסנדק. כמבואר בתשובות רעק"א מהדו"ק סי' מ"ז שכתב שלאבי האב יש שייכות יותר למילה מאשר לאחרים מכיון שהוא מצווה ללמד את בן בנו תורה כמבואר בפסוק "והודעתם לבניך ולבני בניך וגו' ", ולפי שברית מילה יש לה שייכות עם תלמוד תורה- דהרי על ידי הברית נפתח ליבו להבין ולהשכיל וללמוד את התורה"ק – לכן אבי האב יש לו שייכות יותר למצוות מילה. וכפי שציין הגרעק"א שם מספר עוללות אפרים דעל ידי הסרת עורלת המילה גורם שיסור עורלת הלב עיי"ש.
האם לפי ההלכה כל שימוש באמצעים למניעת הריון הוא אסור מכל כל, או שיש אמצעים שמותר להשתמש בהם וזה פחות חמור מבחינת ההלכה? ברור שזה
אני טכנאי רנטגן, במכון אונקולוגי- הקרנות בבה"ח במרכז. בעבודתי מול המטופלים אני נחשף לסיטואציות לא הכי נעימות ,שבהם המטופלת צריכה להיות ללא חלק עליון על
שלום וברכה, אשתי מסיימת לימודי סיעוד בתל השומר ומתכוונת בעז"ה להתחיל לעבוד שם.במסגרת עבודתה, תאלץ אשתי לעבוד בשבת.עם מי אני יכול להתיעץ בעניין? תודה
שלום רב . אני אחות בתחום הוספיס – בית חולים במצב קשה ולעיתים סופני הנמצאים בביתם וזקוקים לטיפול רפואי במשך כל שעות היממה כל השבוע.