מעמד ילד מתרומת זרע
חבר קרוב שלנו ואשתו אינם מצליחים להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, לאחר בדיקות ונסיונות טיפול ממושכים, גילו כי הבעיה היא בזרעו של חברי שיש
בס"ד
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין,
שלום רב!
תודה רבה על תשובתך לשאלתי!
למדתי את הנושא של עיבור יתר מן המאמר שאליו הפנית אותי וגם מויקיפדיה, ומצאתי כי לפי הירושלמי עיבור נוסף יתכן רק במשך 40 הימים הראשונים להריון.
רציתי לדעת האם המדע וההלכה תמימי דעים בנושא זה ???
מהו הזמן שבו, לפי המדע, יתכן עיבור נוסף?
כמו כן מהי הסיבה לכך שאישה מבייצת פעמיים (מוטציה? טיפול הורמונאלי?)? וכיצד ביוץ נוסף מתאפשר בזמן שמופרש פרוגסטרון מהגופיף הצהוב (שהרי האישה כבר מעוברת)?
בתודה מראש על עזרתך,
ת' ש'
במקרה הראשון ייתכנו סתירות בין המקובל ברפואה של ימינו לבין מה שהיה מקובל ברפואה העתיקה. במקרה השני תצפית חז"ל היא טובה ואמינה לא פחות מזו של חוקרי זמננו.
לגבי המנגנונים של הרביה – בירור הפיזיולוגיה (ביתר דיוק – הפתופיזיולוגיה) של מקרים כאלה חורג ממסגרת פרוייקט השו"ת לרפואה והלכה.
ייתכן ותפיקי תועלת גם מעיון במאמרי 'מדע ורפואה בתלמוד – קבלה או אקטואליה?' (אסיא עא-עב, עמ' 90-102)
חבר קרוב שלנו ואשתו אינם מצליחים להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, לאחר בדיקות ונסיונות טיפול ממושכים, גילו כי הבעיה היא בזרעו של חברי שיש
שלום, אני נמצאת כעת בשבוע רביעי+יום אחד להריון. ביום כיפור אהיה בשבוע שישי להריון. אני יודעת שהסיכון,חלילה,להפלה גבוה בחודשים ראשונים ובחודש הראשון בפרט, ולכן יש
צהריים טובים, אני מתנדבת נוער במד"א (ואני מדגישה זאת מפני שחשוב להבהיר שישנם דרגים יותר גבוהים ממני במד"א!!). ידועה לכם וודאי הבעייה של התנדבות דתיים
שלום וברכה, האם ידוע לך אם נעשתה פעם הערכה לגבי אחוז החולים המאושפזים בבית חולים ומוגדרים כחולה שיש בו סכנה? אם כן אשמח שתשלח