צום והריון שבוע 20 – בית כנסת רחוק ולא ממוזג
שלום, ביום כיפור הקרוב אהיה בתחילת השבוע ה-20 להריוני. עדיין איני חשה בטוב, סובלת מבחילות ומפעם לפעם מקיאה. אני חיה עם משפחתי בקהיר במסגרת שליחות,
שלום! אני מאוד מתעניין במקורות של נושא פדיון הבן. אני יודע שמקור המנהג נובע ממצוות "קדש לי כל פטר רחם." שניתנה בהקשר מכת בכורות. השאלה שלי קשורה למקורות היהודיים שיש בידינו. מהו המקור העתיק ביותר שמתאר את הטקס? אני לא מדבר רק על דיוני הלכה בנושא, אלא גם ממש על תיעוד ספציפי של מישהו שעושים לו את זה? קצת דחוף… תודה מראש,
מן התורה קיימת חובת הפדיה, ולא נדרש טכס מיוחד לשם כך.
הטקס הקיים היום הוא בן ארבעה שלבים.
א. האב מודיע לכהן שבנו הוא פטר רחם לאמו הישראלית.
ב. הכהן שואלו אז מה הוא מעדיף וכו'.
ג. תשובת האב העונה שהוא רוצה לפדות את הבן כמצוות התורה.
ד. עצם הפדיון, טכס זה נקבע לכל המאוחר בתקופת הגאונים.
ראה בפסקי הרא"ש, מסכת קידושין, פרק ראשון סי' מא, בשם הגאונים.
בנוסף כדאי שתעיין באתר דעת ותפעיל שם את מנוע החיפוש על "פדיון הבן".
כתובת אתר דעת:
http://www.yadsarah.org.il/daat
שלום, ביום כיפור הקרוב אהיה בתחילת השבוע ה-20 להריוני. עדיין איני חשה בטוב, סובלת מבחילות ומפעם לפעם מקיאה. אני חיה עם משפחתי בקהיר במסגרת שליחות,
לפני מספר שבועות שלחתי שאלה, אך הרב לא הבין את שאלתי, אז אני יחזור פעם שניה. אני מתנדב במד"א ולפעמים (ל"ע) יוצא להגיע להחייאות לא
לרב הלפרין שלום רב! האם יש הסבר רפואי ידוע לכך שבת פחות מג' בתוליה חוזרין? האם זהו משום שהקרום גמיש ואינו נקרע, ואם יש דימום
שלום וברכה. אני נמצאת בסוף החודש השביעי להריוני, ובע"ה ביום הכיפורים אהיה בשבוע הראשון לתחילתו של החודש השמיני. בעלי ואני רצינו לשאול את הרב לגבי