בדיקות הפסק טהרה
שלום רב, (אני מקווה שהפניתי את השאלה אל המקום הנכון…) שאלתי היא עד כמה יכולה האישה לפסוק לעצמה לגבי טהרתן של הבדיקות שעשתה? וליתר פירוט.
1.האם תוכלו להפנות אותי למאמרים מקצועיים בנושא השפעת הצום על אישה מעוברת ומינקת.
2.האם תוכלו להפנות אותי למקורות ומאמרים בנושא עיבור אישה בתקופת ההנקה.לאחרונה שמעתי מפי רופאים כי הנקה בזמנים קבועים איננה מונעת כניסה להריון לעומת הנקה שנעשית עפ"י דרישת התינוק שכן מונעת.מובן שלהבנה זו השלכה בפסיקה העוסקת במניעת הריון.
1. "צום יום הכיפורים והשפעתו על נשים מניקות" / אורלי שפי, ספר אסיא ט', עמ' 120-136 (2004)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091120.asp
2. שער חמישי של המאמר "דרכו של הגרש"ז אויערבאך בהלכות רפואה ופיקוח נפש" / הרב מרדכי הלפרין, רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 18-56 (2006)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091195.asp
3. "שתיית נשים מיניקות ביום הכיפורים" / הרב יואל קטן, ספר אסיא ט', עמ' 137-138 (2004)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091137.asp
4. "חולה ביוה"כ" / פרופ' אברהם סופר אברהם, ספר אסיא ט', עמ' 107-117 (2004)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091107.asp
לגבי מניעת הריון באמצעות הנקה:
ברמה הסטטיסטית – הנקה מלאה כל עוד היא נמשכת ללא מתן מזון נוסף לתינוק מעכבת את חזרת הביוץ והוסת בממוצע ב-12 חודשים.
אבל כאשר מדובר במקרה פרטי לא ניתן לדעת עד מתי השעון הביוצי מושבת. כך שיש מקרים בהם נכנסים להריון חודשים ספורים לאחר הלידה.
שלום רב, (אני מקווה שהפניתי את השאלה אל המקום הנכון…) שאלתי היא עד כמה יכולה האישה לפסוק לעצמה לגבי טהרתן של הבדיקות שעשתה? וליתר פירוט.
Dear Rabbi Dr Halperin shlita We gave a seminar on medical ethics and I used the articles from Jewish Medical Ethics, and they were very
אחר בו אני צריך לקרוא לפני קהל אני נכנס למצב בעמדי לפני קהל אם זה בבית הכנסת או בכל מקום לחץ ואיני מצליח לקרוא ברצף
בס"ד חשון התשס"ז שלום לכבוד הרב! שאלתי לא קשורה במישרין לנושא של רפוא והלכה, אך אשמח אם הרב ימצא זמן להתפנות אליה. אני בחורה דתית