גירוי עצמי ביחסי אישות
רציתי לדעת עם יש בעיה הלכתית לאשה לגרות את עצמה עד הגעה לאורגזמה ואם זה מועיל או מזיק ליחסים המינים
שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת ומחיה. (יכול להיות והדבר יהיה חלק קטן מן העבודה עצמה, אך אשמח להבין בכל זאת את ההבדלים.) דבר נוסף שלא הבנתי, מדוע יש שלושה סוגי צרעות (באדם, בגדים וביתו) מה ההבדל בין שלושתם. האם יתכן שלאדם יהיו את שלושת הצרעות? אשמח אם תוכלו להפנותי למאמרים/ספרים בנושא בשביל שאוכל להתקדם בעבודה. בברכת חג שמח ותודה. פרט קטן שלא צריך להופיע בעת פרסום השאלה (במידה ותפרסמו..) – העבודה היא עבודה סימנריונית (עבודה מחקרית בנושאים שונים בתנ"ך) אני יודעת שהדבר מהווה בעיה לכתוב עבודה מחקרית בנושאים שונים בתנ"ך אך אלו דרישות של המכללה. לכן אשמח למאמרים בהתאם. או שתפנו אותי למקורות אשר יוכלים לעזור
ראו:
ערך "צרעת" באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית, פרופ' אברהם שטיינברג.
מאמרו של פרופ' זהר עמר, השחין בלשון חז"ל – מהו ?, אסיא עה-עו, עמ' 65-69 (2005)
מאמרו של ד"ר סודי נמיר "צרעת בזמן הזה" – בסיס בלכתי, אסיא קא-קב, עמ' 19-28 (2016)
רציתי לדעת עם יש בעיה הלכתית לאשה לגרות את עצמה עד הגעה לאורגזמה ואם זה מועיל או מזיק ליחסים המינים
שלום, הסיפור שלי הוא כזה: אני אחרי ניתוח קיסרי ( ממש לא מתוכנן) ילדתי בן בשט"ומ. לאחר חודש מהלידה הלכתי לרופאת נשים שאמרה לי שביגלל
ילמדונו רבותינו: סביב בעית החמץ בכנרת בפסח: 1. האם מולקולת עמילן חמץ שהתחמצנה והתפרקה (לגלוקוז?) נשארת אותה חתיכת איסור (למ"ד שאין סף תחתון ל'משהו'). 2.
האם מותר לקחת גלולות "סרזט" בפסח? וכן האם מותר לקחת את הגלולה בצומות כמו יום כיפור? הבנתי שאם לא לוקחים יום אחד זה מסוכן ובעייתי…