שלום רב
רציתי לשאול לגבי קבורה באופן שנעשה בעבר – קבורה ראשונה ושניה, ליקוט עצמות. כפי שמופיע במקורות השונים –
מהדיון במקורות בדיני אבלות נראה שמדובר בתהליך רגיל שאין בו בזיון או זלזול אלא להיפך (גם עבור הנפטרים וגם עבור האבלים):
"…ועוד אמר רבי מאיר: מלקט אדם עצמות אביו ואמו, מפני ששמחה היא לו" (משנה, מו"ק א ה)
"… מלקט אדם עצמות אביו ואמו מפני ששמחה היא לו….. אותו היום היה מתאבל ולמחר היה שמח לומר שנינוחו אבותיו מן הדין" (ירושלמי, מועד קטן פ"א, פ ע"ג). [ובמשנה (סנהדרין ו ה-ו) ובירושלמי (סנהדרין פ"ה, כג ע"ב) ביחס להרוגי בית דין.]
שאלתי: האם יש סיבה להמנע מקבורה כזו היום?
אינני מכיר סיבה כזו.
לפני מספר שבועות שלחתי שאלה, אך הרב לא הבין את שאלתי, אז אני יחזור פעם שניה. אני מתנדב במד"א ולפעמים (ל"ע) יוצא להגיע להחייאות לא
בתרומת ביצית מתורמת נוכריה, כאשר הנתרמת יהודיה רווקה והזרע מבן זוגה (חבר) היהודי – האם יש צורך בגיור לבן שנולד? האם יש חשש להיותו פסול
שלום עליכם שאלה ראשונה נוגעת למחר, ושניה לזמן קרוב. א. זוג, במקרה זה ספרדים, שפרשו, כמידת זהירות, זה מזו בעקבות ראיית כתמים לא אוסרים, אך