חולה הנוטה למות שעמדתו ביחס לחיבור למכונת הנשמה אינה ידועה למשפחה ולרופאים
שלום הרבראיתי באתר מכון שלזינגר שמותר להימנע מחיבור למכונת הנשמה אם מתקיימים שלשה תנאים: א. תוחלת חיים קצרה (פחות מששה חודשים)ב. צפי לחיים מלאי סבל
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
החוק במדינת ישראל כולל את ההיחסות למשפט העברי כחלק בלתי נפרד ממנו:
חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008); רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006)
חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מס' 7/2008 מיום 17.03.2008 – הנחיות ליישום חוק החולה הנוטה למות.
לגבי היישום בעולם ההלכה: הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות" , רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)
שלום הרבראיתי באתר מכון שלזינגר שמותר להימנע מחיבור למכונת הנשמה אם מתקיימים שלשה תנאים: א. תוחלת חיים קצרה (פחות מששה חודשים)ב. צפי לחיים מלאי סבל
לחלוטין שאלתי היתה רצינית. ולא מדובר בדיון סתם כדי לדעת באופן תיאורטי. ויש נשים שמתגרשות בגלל דברים כאלו ואתם יודעים זאת. והמקרה הוא אמיתי וייתכן
לאחר בדיקה גניקולוגית מצאתי כתם, זה היה ביום השישי לספירה. בצעתי בדיקה רק ביום הראשון. האם צריך להתחיל את ספירת 7 נקיים מחדש ?
שלום רב, אני בחודש התשיעי להריוני. ההריון הוא הריון בסיכון גבוה. האם עלי לצום בט' באב? בתודה